اعتراف صهیونیستها به اقتدار نظام دمشق

اعتراف صهیونیستها به اقتدار نظام دمشق
چهارشنبه 22 خرداد 1392 - 15:46

فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش رژیم اشغالگر با اشاره به دستاوردهای ارتش سوریه در سیطره بر مناطق راهبردی این کشور و با اذعان به توانمندی ارتش سوریه، پیش بینی های سیاستمدران و نهادهای اطلاعات امنیتی اسرائیل را در خصوص تحولات دمشق نادرست و باطل توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم، سرتیپ "ایتان بن الیاهو" فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش اسرائیل در خصوص دستاوردهای اخیر ارتش سوریه در پاکسازی مناطق راهبردی سوریه از گروههای مسلح تروریستی گفت: شهر القصیر نقطه ارتباطی میان دمشق و لاذقیه است و ایجاد ارتباط میان این دو شهر برای نظام سوریه بسیار حائز اهمیت است. از سوی دیگر از آنجا که این شهر معبر اصلی ورود به لبنان به شمار می رود، استیلا یافتن بر آن بمثابه مسدود کردن پل ارتباطی میان گروههای مسلح و حامیان آنها در لبنان است. بنابراین پاکسازی این شهر از گروه های مسلح، پیروزی راهبردی مهمی برای ارتش سوریه رقم زد.

وی افزود: گذرگاه قنیطره واقع در مرز میان سوریه و اسرائیل نیز که در سیطره ارتش سوریه قرار گرفت نیز از اهمیت راهبردی ویژه ای برخوردار است. در صورتی که ارتش سوریه این گذرگاه را تحت سیطره خود قرار نمی داد، راه برای عبور تانک های اسرائیلی هموار می شود و دسترسی اسرائیل به دمشق میسر می شد. 

این افسر صهیونیست تاکید کرد: پیش بینی های ما درباره سوریه و اینکه گمان می بردیم نظام دمشق ظرف چند هفته سرنگون می شود، کاملا اشتباه بود.

ایتان بن الیاهو، مقایسه تحولات سوریه با انقلابهای عربی در مصر و تونس و لیبی و یمن را مقایسه ای نابه جا و اشتباه دانست و گفت: سیاستمداران و تحلیلگران و نهادهای اطلاعاتی و رسانه های ما همگی در پیش بینی تحولات سوریه، دچار اشتباه شدند. ما تحولات سوریه را با مصر و تونس و لیبی و یمن مقایسه کردیم. آنچه در سوریه رخ می دهد به طور کامل به آنچه در کشورهای نام برده رخ داد، متفاوت است.

وی افزود: تحت هیچ شرایطی نمی توان پیوند میان ارتش سوریه و بشار اسد را جدا کرد. در صورت سرنگونی یکی از آن دو، نابودی دومی حتمی است.

فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش اسرائیل گفت: ائتلاف سه گانه ایران، روسیه، حزب الله که از خارج مرزهای سوریه نظام اسد را حمایت می کند نیز در اقتدار نظام دمشق نقش مؤثری ایفا می کند و رخنه کردن در پوشش قدرتمند خارجی و بافت داخلی مستحکم سوریه بسیار دشوار است.

پربیننده ترین خبرها