اعتراض مردم انگلیس به دخالت غرب در سوریه

اعتراض مردم انگلیس به دخالت غرب در سوریه
پنج‌شنبه 23 خرداد 1392 - 12:41

مخالفان جنگ در اعتراض به دخالتهای غرب در سوریه مقابل سفارت آمریکا در لندن تجمع اعتراض آمیزی برگزار می کنند.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، قرار است این تجمع اعتراض آمیز 15ژوئیه (25 خرداد) برگزار شود.
در بیانیه ائتلاف "جنگ را متوقف کنید" آمده است: شخصیت های ارشد دولت آمریکا این هفته موضوع رساندن سلاح به دست مخالفان سوریهرا بررسی می کنند؛ سیاستی که انگلیس و فرانسه از چندین ماه قبل برای عملی شدن آن فشار وارد می کنند.
این ائتلاف تأکید کرد: آمریکا حتی در حال بررسی امکان ایجاد مناطق پرواز ممنوع در سوریه است؛ این اقدام مقدمه ای برای حمله و بمباران وحشتناک سوریه است و به حمله انگلیس و فرانسه به لیبی شباهت دارد.
ائتلاف ضد جنگ در بیانیه خود خاطرنشان کرد: نگرانی غرب به دلیل حل مسالمت آمیز بحران سوریه نیست؛ بلکه این نگرانی به دلیل تغییر توازن قدرت به نفع نظام رئیس جمهور سوریه بشار اسد است.
بر اساس این بیانیه، ارسال سلاح بیشتر به سوریه موجب تشدید کشتار و بحران و گسترش جنگ به کل منطقه شده و مانع از انجام مذاکرات مؤثر و می شود.
این ائتلاف قبلا نیز در نامه ای به "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس، از افزایش دخالتها در دولت سوریه انتقاد کرده بود.
در نامه ائتلاف ضد جنگ به کامرون آمده است که دخالتهای دولت انگلیس موجب بدتر شدن اوضاع سوریه می شود.
ائتلاف ضد جنگ ادعای دولت انگلیس برای افزایش کمکهای تسلیحاتی به مخالفان سوریه به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی را بی معنی دانست و تأکید کرد؛ هیچ دلیلی وجود ندارد که ثابت کند از چنین سلاحی استفاده شده است.
این ائتلاف تأکید کرد: از مدتها قبل تسلیح مخالفان سوریه و ارائه کمک به آنها از سوی قدرتهای مختلف از جمله قطر، عربستان، ترکیه، انگلیس، فرانسه و آمریکا به صورت مخفیانه انجام می شده است؛ و "اسرائیل" هم با نقض آشکار قوانین بین المللی دو بار به این کشور حمله هوایی کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها