مسکو: آمریکا اشتباه خود در عراق را تکرار نکند

مسکو: آمریکا اشتباه خود در عراق را تکرار نکند
جمعه 24 خرداد 1392 - 22:46

روسیه با هشدار به آمریکا درباره تکرار اشتباه حمله به عراق به اتهام وجود سلاح های کشتار جمعی در آن کشور، تاکید کرد که شواهد ارائه شده برای اتهام استفاده نظام سوریه از سلاح های شیمیائی قانع کننده نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، یوری اوشاکوف مشاور دیپلماتیک کرملین اعلام کرد: تصمیم آمریکا برای حمایت نظامی از مخالفان سوری، تلاش های بین المللی برای پایان دادن به درگیری ها در این کشور را به بن بست می کشاند.

این در حالی است که قرار است سران هشت کشور صنعتی بزرگ جهان از جمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هفته آینده در ایرلند شمالی به بررسی بحران سوریه بپردازند.

اوشاکوف گفت: مسئولان آمریکائی اخیرا اطلاعاتی را درباره استفاده نظام بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از سلاح های شیمیائی علیه مخالفان مسلح، به مسکو ارائه کردند.

مشاور دیپلماتیک کرملین افزود: ما علنا اعلام می کنیم که آنچه آمریکائی ها ارائه کردند، قانع کننده نیست و تصمیم آمریکا برای افزایش حمایت نظامی از مخالفان سوری مسلح، تلاش هایی را که برای برقراری صلح انجام می شود، به بن بست می کشاند.
اوشاکوف افزود: من نمی خواهم بین عراق و سوریه مقایسه کنم، ولی معتقدم که اطلاعات آمریکائی ها نمی تواند چیزی شبیه شیشه حاوی مواد بیولوژیک که کالین پاول وزیر امور خارجه وقت آمریکا سال 2003 در شورای امنیت سازمان ملل متحد نشان داد، باشد.

اوشاکوف تاکید کرد: روسیه و آمریکا ماه مه طرح برگزاری کنفرانسی بین المللی را برای برقراری صلح در سوریه پیشنهاد کردند، ولی تصمیم آمریکا برای حمایت نظامی از مخالفان سوری احتمالا مانع اجرای این طرح خواهد شد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها