سرپیچی سرکرده القاعده در عراق از فرمان الظواهری

سرپیچی سرکرده القاعده در عراق از فرمان الظواهری
يکشنبه 26 خرداد 1392 - 12:59

رهبر گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق" وابسته به القاعده با تأکید بر ادامه ادغام گروهش با جبهه النصره در سوریه، مخالفت خود را با دستور اخیر "ایمن الظواهری" سرکرده گروه تروریستی القاعده اعلام کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ابوبکر البغدادی" رهبر القاعده در عراق در پیامی صوتی گفت: "دولت اسلامی در عراق و شام تا ابد باقی خواهد ماند و ما هرگز درباره این موضوع مذاکره یا عقب نشینی نخواهیم کرد، تا اینکه خداوند زمینه عملی شدن آن را فراهم خواهد کرد یا ما در این راه کشته می شویم."
بغدادی افزود: "درباره پیام نسبت داده شده به ایمن ظواهری، ملاحظات شرعی و متعددی داریم."
یادآور می شود ایمن الظواهری سرکرده گروه تروریستی القاعده در ماه آوریل گذشته، ادغام دولت اسلامی عراق و جبهه النصره سوریه را باطل اعلام کرده بود.
الظواهری در پیامی اقدام ابوبکر البغدادی در ادغام گروهک تحت امرش با جبهه النصره بدون اجازه و اطلاع خودش را باطل اعلام کرده بود.
الظواهری در پیامش همچنین فعالیت جبهه النصره به عنوان یک شاخه مستقل از القاعده عراق و تحت فرماندهی کل این سازمان را خواستار شده بود.
ادغام دولت اسلامی عراق با جبهه النصره، در حالی از سوی ابوبکر البغدادی اعلام گردید که این جبهه از هر گونه اظهارنظری در این باره خودداری و بر بیعت خودشان با القاعده و سرکرده آن یعنی ایمن ظواهری تأکید کردند.
کارشناسان پیام اخیر سرکرده القاعده را نشان دهنده عمق اختلافات دو شاخه آن در عراق و سوریه می دانند و بر این باورند که هماهنگی بین المللی میان بخش های مختلف این سازمان تروریستی کاملا از بین رفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها