چرا مصر به سفارت صهیونیستها در قاهره کاری ندارد ؟

چرا مصر به سفارت صهیونیستها در قاهره کاری ندارد ؟
دوشنبه 27 خرداد 1392 - 12:08

العالم، قاهره - عضو ارشد حزب كنگره مردمي ناصري در مصر تاكيد كرد: ملت مصر از اعلام قطع روابط ديپلماتيك با سوريه از سوي محمد مرسي خشمگين هستند و تمايل داشتند اين موضع در قبال رژيم صهيونيستي اتخاذ می شد.

"صلاح الدسوقي" روز دوشنبه در مصاحبه با شبكه العالم گفت: كنفرانسي كه محمد مرسي برای کمک به سوريه برگزار كرد با حضور اعضای اخوان المسلمین بود نه مردم مصر؛ و این موضوع اين نشان مي دهد كه چه كساني مخاطب این کنفرانس بودند.

عضو ارشد حزب كنگره مردمي ناصري مصر خاطرنشان کرد: موضع ملت مصر با موضع محمد مرسي كاملا متفاوت است و ملت مصر از درخواست دخالت خارجي در سوريه و دخالت شوراي امنيت به شيوه اي كه در ليبي و عراق صورت گرفت، بسيار خشمگين هستند؛ زيرا اين دو شيوه مایع شرم همه كساني است كه در آنها مشاركت داشتند.

الدسوقي اظهار داشت: ملت مصر تمايل داشت به جاي اين اقدام، روابط ديپلماتيك با دشمن صهيونيستي قطع و سفارت اين رژيم در مصر بسته می شد.

عضو ارشد حزب كنگره مردمي ناصري مصر تصريح كرد: مردم مصر و سوريه دو ملت عربی هستند كه هميشه در مبارزه ملتهاي عرب عليه استعمار، ارتجاع و خيانتها برای کمک به  طرح آمریکایی صهیونیستی جهت تجزیه کشورهای عربی، در خط مقدم قرار دارند.

وي گفت: در زمان جنگ غزه، مصر سفير خود را در تل آويو نگه داشت به اين بهانه كه يكي از ابزارهاي فشار بر تل آويو باشد تا از فشار خود در غزه بكاهد و مصر تاثيرگذار باشد؛ اما اگر اين ادعا صحت داشته باشد پس چرا محمد مرسي حداقل با سوريه همانند رژيم صهيونيستي برخورد نكرد تا بتواند از طريق سفير مصر در دمشق با نظام سوريه و طرفهاي مختلف به منظور سازش واقعي و توقف خونريزي به تفاهم برسد.

الدسوقي تاكيد كرد: بر كسي پوشيده نيست كه رژيم صهيونيستي به عنوان نماينده آمريكا در توطئه عليه سوريه مشاركت دارد و آمريكا چند روز پيش اعلام كرد كه سلاح در اختيار مخالفان مسلح در سوريه قرار مي دهد.

وي افزود: در اين كنفرانس شماري از هواداران مرسي خواستار اعلام جهاد در سوريه شدند و گويا دشمن جديدي به نام سوریه جايگزين دشمنان واقعي مصر شده است.

محمد مرسي رئيس جمهور مصر شنبه در كنفرانسي با عنوان کمک به سوریه، قطع همه روابط ديپلماتيك با دمشق را اعلام كرد.

 16 – 18:57  

پربیننده ترین خبرها