تلاش برخی کشورها برای تشدید مشکلات آوارگان سوری

تلاش برخی کشورها برای تشدید مشکلات آوارگان سوری
جمعه 31 خرداد 1392 - 13:40

معاون رئيس انجمن صنفي روزنامه نگاران سوريه تاکید کرد: برخي كشورهاي همجوار سوريه تلاش مي كنند كه براي فشار بر دولت سوريه، مشكلات آوارگان سوري حاضر در خاک این کشورها را تشديد كنند.

مصطفي مقداد در گفتگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: آمار نهادهاي بين المللي و سازمان هاي بشردوست درباره تعداد آوارگان سوري همچنان غیردقيق است، زيرا براي هر نهادي دشوار است كه آمارگيري دقيقي درباره تعداد آوارگان در اردن و مصر و لبنان داشته باشد.

وي افزود: آمار رسمي آوارگان سوري در مصر، از حضور يكصد هزار پناه جوی سوری در این کشور حكايت دارد كه وضعيت آنها با اكثر آوارگان سوري در اردن و تركيه متفاوت است، اما تعداد واقعي آوارگان نزديك به 300 هزار نفر است كه تعدادي از اين سوري ها در نتيجه فشارهاي اقتصادي، ادامه بحران و نگراني از درگيري هاي جاري در مناطق مختلف نقل مكان كرده اند. در واقع آنها به مايحتاج ضروري نیاز نداشته اند و احساس نمي كنند كه به كمك هاي زيادي نياز دارند.

مقداد ادامه داد: اما بخش بزرگي از آوارگان سوري در اردن و تركيه و برخي نيز در لبنان به سر مي برند كه عملا تا حد زيادي زيان ديده اند و به كمك هاي انساني و بشردوستانه نياز دارد و اردوگاه ها براي پذيرش شمار زيادي از آنها برپا شده بود و آنها مجبور هستند كه در شرايط سختي زندگي كنند و نيازمند كمك هاي بيشتر مي باشند، اما اين كمك ها به آنها ارايه نمي شود، بلكه به جاي آن به افراد مسلح كمك تسليحاتي مي شود، به گونه اي در اجلاس گروه هشت در شهر بلفاست ديديم كه به راحتي از كنار موضوع آوارگان گذشتند و اين درحالي است كه بيش از چهار ميليون سوري در داخل و خارج از كشور با مشكلات روبرو هستند.

وي افزود: مشكل آوارگان فقط مختص سوري ها نيست بلكه يك مشكل انساني در سطح جهان به شمار مي رود، لذا بايد بر اين اساس با آن برخورد شود و خدمات بهداشتي، اجتماعي و آموزشي مورد نياز آوارگان در سنين مختلف به آنان ارايه شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها