اعتراضات ترکیه تا انتخابات ادامه دارد

جمعه 31 خرداد 1392 - 14:10

العالم - یك كارشناس مسائل تركيه با اشاره به تلاش های مخالفان برای متحد شدن در قالب یک حزب پيش بيني كرد اعتراضات تا زمان برگزاری انتخابات ادامه يابد.

" هشام جوناي" در گفتگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: اعتراضات و تظاهرات در تركيه درپي تلاش دولت اردوغان براي سركوب مخالفان، گسترش يافت و اگر دولت با درايت با اين اعتراضات برخورد مي كرد، تا امروز ادامه نمي يافت.

کارشناس مسائل ترکیه افزود: اتحاديه اروپا و سازمانهاي بين المللي انتقاداتي را به دولت تركيه وارد كردند و اين امر دولت تركيه را به خاطر اقدامات نيروهاي پليس عليه آزادي بيان در تنگنا قرار داد.

جوناي تاكيد كرد: دولت تركيه درحال حاضر وضعيت نابساماني دارد و مردم در انتخابات 6 ماه ديگر حرف اول و آخر را خواهند زد.

وي تصريح كرد: وضعيت كنوني تركيه بيانگر تصويري منفي از دموكراسي و آزادي بيان است، اما دولت تركيه تلاش مي كند كه اين وضعيت را توجيه كند و در اين زمينه نمونه هاي مشابه در اروپا را مثال مي زند و مثلا به تظاهرات برگزار شده همزمان با نشست گروه هشت و سركوب آن و جنايات نژادپرستانه در آلمان يا سركوب ها در يونان اشاره مي كند.

جوناي گفت: اين اقدامات متناسب با شان و جايگاه تركيه معاصر نيست؛ به ويژه با توجه به اين که ادعای اصلاحات دموكراتيك و آزادي بيان در اين كشور وجود دارد.

وي پيش بيني كرد كه ترکیه در شش ماه باقی مانده تا انتخابات، شاهد برگزاري اعتراضات به شيوه هاي مختلف باشد، چرا كه معترضان شيوه هاي خود را تغيير داده اند؛ مثلا برخي از آنها جلوي وزارتخانه ها مي ايستند و به نشانه اعتراض سكوت مي كنند.

جوناي تاکید کرد: مخالفان بسیج شده اند و از يك حزب معين درمقابل دولت اردوغان حمايت خواهند كرد تا صداي آنها به شيوه دموكراتيك منعكس گردد.

20-23:52

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها