وزارت خارجه آمریکا:

بحرین به دلیل قاچاق انسان زیر نظر است

بحرین به دلیل قاچاق انسان زیر نظر است
يکشنبه 2 تير 1392 - 14:53

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره مبارزه با قاچاق انسان، بحرین را در ردیف کشورهای "گروه دوم- زیر نظر" نگه داشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الوسط بحرین امروز (یکشنبه) با اشاره به گزارش اخیر وزارت امورخارجه امریکا درباره مبارزه با قاچاق انسان نوشت: بحرین مقصد کارگران مهاجری است که در این کشور با بیگاری و قاچاق مواجه می شوند.

در این گزارش آمده است: برخی از کارگران بعد از ورود به بحرین به دلیل مواجه شدن با مسائل غیرقانونی مانند توقیف گذرنامه، اعمال محدودیت در تردد، عدم پرداخت دستمزد، و همچنین تجاوزات فیزیکی یا غیراخلاقی، با شرایط کار اجباری مواجه می شوند.

در این گزارش ها تایید شده است که تقاضا برای کارگران ساده در بحرین زیاد است، که این امر  باعث سوء استفاده از آنها می شود زیرا آنها معمولا به کار با شرایط دشوار یا دستمزد پایین نیاز دارند.

مردان و زنان از کشورهای هند، پاکستان، نپال، سریلانکا، بنگلادش، اندونزی، تایلند، فیلیپین، اتیوپی، غنا و اریتره برای کار کردن در خانه ها یا صنعت ساخت و ساز و خدمات به بحرین می روند.

دراین گزارش آمده است، کارگران زن در خانه ها در معرض بیگاری و سوء استفاده قرار می گیرند زیرا براساس قانون کار از آنها حمایت بسیاری صورت نمی گیرد، و تجاوز و توهین به کارگران زن در خانه ها مشکلات بزرگی در بحرین به شمار می رود.

این گزارش می افزاید، حبس در خانه و ترساندن کارگران از سوی کارفرمایان باعث می شود آنان نتوانند به مراجع ذیصلاح شکایت کنند.

در این گزارش همچنین آمده است: زنان کشورهای تایلند ، فیلیپین ، مغرب ، اردن ، سوریه ، لبنان ، روسیه ، اوکراین ، چین ، ویتنام و کشورهای اروپای شرقی در بحرین به صورت اجباری با اقدامات غیر اخلاقی در بحرین مواجه می شوند.

در این گزارش به بحرین توصیه شده است قانون مبارزه با قاچاق انسان را به جریان اندازد، و در تحقیق و پیگرد قضایی جرایم قاچاق انسان سختگیری داشته باشد و قانون کفالت را اصلاح کند تا مسائلی که مانع از مراجعه کارگران مهاجر به دستگاه قضایی برای شکایت از بیگاری می شود، از میان برداشته شود.

پربیننده ترین خبرها