بیانیه ارتش لبنان درباره فتنه شیخ تکفیری در صیدا

بیانیه ارتش لبنان درباره فتنه شیخ تکفیری در صیدا
يکشنبه 2 تير 1392 - 20:48

ارتش لبنان با صدور بیانیه ای، نسبت به سرکوب فتنه در صیدا و سایر مناطق کشور متعهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در این بیانیه تاکید شده است: اکنون در تحولی تأسف آور، شاهد هستیم که نیروهای ارتش نه توسط دشمن بلکه توسط یک گروه لبنانی در قلب شهر صیدا کشته و زخمی شدند. ارتش از چند ماه قبل کوشید لبنان را از رویدادهای سوریه دور نگه دارد، لذا به درخواستهای سیاسی مکرر برای سرکوب گروه شیخ احمد الاسیر پاسخ نداد تا فتنه را مهار کرده و به طرفهای سیاسی اجازه دهد زیر سقف قانون فعالیت نمایند.

ارتش لبنان در ادامه این بیانیه آورده است: ارتش به رغم هدف قرارگرفتن افسران و سربازانش در طرابلس و عرسال، به تلاش برای فتنه گری پاسخ نداد و فقط برای حفظ امنیت، ثبات و سلامت نیروهایش با گفت وگو، مقابله به مثل یا دستگیری عاملان جنایت اقدام نمود. اما رویدادهای امروز صیدا، نشان داد هدف، ایجاد فتنه در صیدا مانند سال 1975 و واردساختن دوباره کشور به خشونت است. لذا شخصیتهای صیدا یا باید در کنار ارتش لبنان برای حمایت از شهر و مردم آن و خاموش کردن آتش فتنه باشند یا در کنار فتنه گران و قاتلان نظامیان قرار بگیرند.  

این بیانیه می افزاید: ارتش در برابر حملات سیاسی یا نظامی سکوت نمی کند و با مشت آهنین به سرکوب فتنه در صیدا و سایر مناطق کشور ادامه خواهد داد.   
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها