آمادگی اقشار مختلف مصر برای تظاهرات 9 تیر

آمادگی اقشار مختلف مصر برای تظاهرات 9 تیر
دوشنبه 3 تير 1392 - 20:03

شمار زیادی از مردم و گروه های سیاسی مصری برای شرکت در تظاهرات 9 تیر (سی ام ژوئن) بر ضد دولت مرسی آماده می شوند.

"کریمه الحفناوی" فعال سیاسی مصری امروز (دوشنبه) به خبرنگار العالم در قاهره گفت: راهپیمایی های گسترده از روز 28 ژوئن (7 تیر) در میدان تحریر، نماد انقلاب مصر، آغاز خواهد شد و در روز سی ام ژوئن همه مخالفان دولت مرسی، متحد و یکصدا با برگزاری راهپیمایی گسترده ای، ساعت 16 به وقت مصر به سوی کاخ ریاست جمهوری حرکت خواهند کرد تا به مرسی اعلام کنند که دیگر "تو را نمی خواهیم... از قدرت کناره گیری کن".
 
در همین حال تشکل های انقلابی مصر نیز خواهان تحصن و آغاز راهپیمایی گسترده از روز 28 ژوئن جاری (7 تیر ماه) و درخواست از محمد مرسی رییس جمهور مصر برای استعفا شدند.
 
میدان تحریر مصر همان محلی است که مردم انقلابی این کشور با تحصن و تظاهرات بر سرنگونی حسنی مبارک، رییس جمهور دیکتاتور مصر، اصرار کردند و سرانجام با پایداری و جانفشانی های فراوان به پیروزی رسیدند.
 
به گزارش خبرنگار العالم از قاهره، ائتلاف جوانان انقلابی مصر تحصن خود را از امروز مقابل ساختمان وزارت دفاع آغاز کرده و از نیروهای مسلح خواسته است برای نجات وطن از سقوط، دست به اقدام فوری بزنند.
 
یک شهروند مصری شرکت کننده در این تحصن به خبرنگار العالم گفت: ما از ارتش می خواهیم از ملت و کشور در برابر اخوان المسلمین حمایت کند.
 
از سوی دیگر به دنبال اعتراضات اهالی استان الاقصر، "عادل اسعد الخیاط استاندار" جدید این استان که از سوی حزب حاکم اخوان المسلمین برگزیده شده بود، برای جلوگیری از خونریزی و مقابله با معترضان، از منصب خود استعفا کرد.
 
الخیاط عضو "جماعت اسلامی" است که اعضای آن در دهه نود دست به جنایتی در این استان زدند که طی آن ده ها گردشگر خارجی قربانی شدند و مردم اینک به انتصاب وی در منصب استانداری الاقصر معترض هستند.
 
به دنبال این اعتراضات الخیاط گفت که هرگز راضی نیست قطره خونی به خاطر انتخاب وی به سمت استانداری الاقصر ریخته شود.

Ma.11:58.24
 

پربیننده ترین خبرها