جدال در مصر برای تظاهرات 30 ژوئن

جدال در مصر برای تظاهرات 30 ژوئن
سه شنبه 28 خرداد 1392 - 13:35

یکی از جریان های سلفی و تندروی طرفدار محمد مرسی رئیس جمهور اخوانی مصر مخالفان را تهدید کرد که در صورتی که روز 30 ژوئن جاری به خیابان بیایند، به شدت با آنها برخورد خواهد کرد!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عاصم عبدالماجد رئیس طرح "تلاش پیگیر" (تجرّد) اعلام کرد: مخالفان می خواهند بدون استناد به قانون محمد مرسی رئیس جمهوری را عزل کنند و نتایج انتخابات را زیرسؤال ببرند.

به گزارش روزنامه یوم السابع وی تهدید کرد طرح تلاش پیگیر برای مقابله با طرح "شورش" (تمرّد) که مخالفان برای عزل مرسی از طریق جمع آوری امضاء اجرا می کنند، تهیه شده است .

عبدالماجد دیشب (دوشنبه) در کنفرانسی خبری در منطقه عین الشمس قاهره گفت: اعتراض به نتایج انتخاباتی که محمد مرسی در آن پیروز شد، وضعیت را دگرگون خواهد کرد.

این رهبر سلفی و تندروی طرفدار مرسی در ادامه با پیش بینی به خشونت کشیده شدن اعتراضات گفت: ما با خشونت های روز 30 ژوئن مقابله خواهیم کرد، مخالفان اگر بخواهند طرفداران خود را به خیابان بریزند، ما نیز بسیاری از طرفداران خود را به خیابان خواهیم ریخت و اگر درگیر شوند، ما نیز با تمام قدرت درگیر خواهیم شد.

رئیس طرح تلاش پیگیر اعلام کرد: مخالفان از طریق طرح شورش می خواهند رئیس جمهوری را که منتخب مردم است، عزل کنند ولی حامیان طرح تلاش پیگیر پایبند به نتایج انتخابات هستند و تأکید می کنند که مرسی باید به فعالیت خود تا پایان دوره ریاست جمهوری اش ادامه بدهد.

گفتنی است همه احزاب و جریان های مخالف اخوان المسلمین در مصر با تعیین روز 30 ژوئن به عنوان روز خشم علیه دولت محمد مرسی، از عموم مردم خواسته اند برای رهایی از "شر" مرسی و اخوانی ها در این روز به خیابان ها بریزند.

سخنان این عضو جریان سلفی نزدیک به اخوان با واکنش شدید رهبران مخالفان مرسی مواجه شد و ثروت الخرباوی از اعضای جدا شده اخوان المسلمین خطاب به وی تاکید کرد که روز 30 ژوئن، تو اولین کسی خواهی بود که از معرکه فرار خواهی کرد!

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها