دولت مصر محاصره غزه را کامل کرد

دولت مصر محاصره غزه را کامل کرد
سه شنبه 4 تير 1392 - 10:48

العالم - دولت مصر با تخریب تونل ها و بستن گذرگاه رفح، محاصره اقتصادی که اسرائیل بر مردم غزه تحمیل کرده بود را کامل کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که بسیاری معتقدند تونل ها کاملا بسته شده اند، اما صاحبان این تونل ها می گویند حدود 50 یا 70 تونل هنوز باز هستند، اما فعالیت محدودی دارند.

همچنین گفته می شود تونل های متعلق به حماس و دیگر گروه های فلسطینی همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

پس از محاصره اقتصادی سیاسی نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی، تونل ها به تنها راه ارتباطی غزه با دنیای خارج بدل شده است. در این میان برخی از تونل ها مالکیت خصوصی دارند و برخی دیگر متعلق به گروه های مبارز فلسطینی هستند.

ارتش مصر به ساکنان سینا نسبت به تجارت با غزه از راه تونل ها هشدار داده است.

در پی این هشدارها، دارندگان تونل ها می گویند رانندگان مصری برای انتقال اجناس به تونل ها پول بیشتری طلب می کنند و این اقدام باعث افزایش بهای مواد اساسی شده است به گونه ای که هر تن سیمان از 95 دلار به بیش از 200 دلار رسیده است و بهای بنزین ارزان مصری دو برابر شده است.

کاهش واردات سوخت به غزه حتی ساکنان این منطقه را برای پخت و پز نیز با مشکل مواجه کرده است.

تشدید فعالیت ها علیه قاچاق از تونل ها با بسته شدن گذرگاه رفح همزمان شده است، دولت مصر گذرگاه رفح را به دلیل اقدامات گروه های فلسطینی تا اطلاع ثانوی بسته است.

"غازی حمد" معاون وزیر خارجه دولت برکنار شده حماس در غزه، گفت: دولت حماس پیچیدگی های اوضاع داخلی که محمد مرسی رئیس جمهور مصر با آن روبروست را به خوبی می داند و درصورت اجازه مصر برای عبورکالاها از طریق گذرگاه رفح آمادگی بستن همه تونل ها را دارد.

شایان ذکر است از زمانی که محمد مرسی و جماعت اخوان در مصر قدرت را به دست گرفته اند، فشار و سختگیری بر مردم غزه دو چندان شده است و سران اخوان همکاری نزدیکی را با سران رژیم صهیونیستی برای فشار بر مردم غزه شروع کرده اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها