گزارشی منحصر به فرد از داخل تونلهای غزه + فیلم

پنج‌شنبه 30 خرداد 1392 - 18:19

در سایه ادامه تحریم و محاصره ظالمانه ساکنان غزه، تونلهای حفر شده بین این منطقه و مصر همچنان یکی از شریانهای حیاتی برای تأمین کالاها و نیازهای اساسی مردم غزه است.

خبرنگار شبکه العالم روز پنج شنبه به همراه گروهی از فعالان فلسطینی وارد یکی از این تونلها شد و از نحوه فعالیتهای آنها گزارش منحصر به فردی را تهیه کرد.
یکی از این فعالان به خبرنگار العالم گفت: با آغاز محاصره ایجاد این تونل ها برای رفع نیازهای اساسی مردم بسیار ضروری بود. زیرا از 7 سال قبل تا کنون این تونل ها تنها راه برای وارد کردن کالاهای اساسی و نیازهای روزمره مردم بوده است.
یکی دیگر از این فعالان فلسطینی تأکید کرد: برای ایجاد و راه اندازی این تونل ها شهید دادیم و حتی برخی نیز در این راه دچار نقص عضو شدند؛ ولی با همه این ها همچنان به جانفشانی ادامه می دهیم و محاصره را می شکنیم.
اما در آن سوی تونل یک شهروند مصری در منطقه شمال سینا به خبرنگار العالم گفت:  این تونلها هنگامی بسته می شود که جایگزینی برای انتقال کالاهای اساسی و مورد نیاز فلسطینی ها ایجاد شود.
وی با بیان اینکه این تونل ها حاکمیت مصر را نقض کرده، افزود: باید منطقه ای تجاری در منطقه رفح برای حضور تاجران فلسطینی و مصر و تبادل کالا ایجاد شود.

پربیننده ترین خبرها