حزب مرسی مخالفان را به کشتار شیعیان متهم کرد

حزب مرسی مخالفان را به کشتار شیعیان متهم کرد
سه شنبه 4 تير 1392 - 14:59

العالم، قاهره - یکی از اعضای ارشد حزب آزادی و عدالت مصر، مخالفان محمد مرسی را به اجیر کردن مزدور برای کشتار شیعیان این کشور متهم کرد.

"عبدالمعطی زكی" به شبکه خبری العالم، گفت: مردم مصر، مردمی میانه رو هستند و فاطمی ها از هزار سال پیش تاکنون در مصر اقامت دارند و هیچ اختلافی تاکنون وجود نداشته است.

عضو حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمین، با اشاره به حوادث استان "جیزه" که در آن شیخ حسن شحاته برادرش و دو تن دیگر از شیعیان این کشور در حمله سلفی های تکفیری به شهادت رسیدند و اجسادشان مورد هتک هرمت قرار گرفت، گفت: آتش این فتنه سراسر مصر را فرا خواهد گرفت.

زکی این حادثه را اقدامی سیاسی دانست و افزود: مخالفان برای تشدید خشونت ها شمار زیادی از اراذل و اوباش را اجیر کرده اند و در تلاشند تا پس از شکست تحقیرآمیز خود جامعه را متشنج کنند.

عبدالمعطی زكی همچنین برخی نیروهای امنیتی را متهم کرد که با هدایت ضد انقلاب، در برقراری نظم و امنیت کوتاهی می کنند.

وی افزود: عقیده ما این است که حتی در مورد مسیحیان که تابع دین دیگری هستند و عقایدشان با ما فرق دارد، حمله به آنها توجیح ناپذیر است چه برسد به برادران شیعه مال که مسلمان هستند.

عبدالمعطی زكی در حالی مخالفان را به کشتار شیعیان متهم می کنند که بسیاری در این کشور معتقدند اظهارات تحریک آمیز اخیر محمد مرسی و هوادارانش در گردهمایی که حزب آزادی و عدالت در قاهره درباره سوریه برگزار کرده بود، در اصل چراغ سبزی به تندروها برای حمله به شیعیان این کشور بوده است.

گروه های وهابی و سلفی مصر با حمله به مراسم میلاد امام زمان (عج) در نزدیکی قاهره، رهبر معنوی پیروان اهل بیت (ع) در مصر را به شکل بسیار فجیعی به شهادت رساندند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها