نظر خطیب مسجد قدس درباره شیخ افراطی در لبنان

نظر خطیب مسجد قدس درباره شیخ افراطی در لبنان
سه شنبه 4 تير 1392 - 23:22

خطیب مسجد قدس در شهر صیدای لبنان گفت: احمد الاسیر ذهنیت کودکانه و جنون آمیز داشت و دارای عقاید سیاسی و دینی منحرف بود به همین دلیل از صحنه محو شد .

"شیخ ماهر حمود" روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم اظهار داشت: بیش از 20 درصد ساکنان صیدا حامی الاسیر بودند ولی پس از درگیری های اخیر حمایتها بسیار کاهش یافت.
حمود با اظهار تأسف از حمایت برخی شخصیت های سیاسی از احمد الاسیر افزود: ارتش لبنان سرانجام به فعالیت الاسیر پایان داد و وی را از صحنه محو کرد، ولی روش تکفیریها که در کشورهایی مانند مصر ، سوریه ، الجزایر ، تونس و لیبی رواج دارد و مبتنی بر قتل و ترور است همچنان به قوت خود باقی است.
وی خاطرنشان کرد: پدیده تکفیر مساله ای قدیمی است به عنوان مثال خوارج نمونه ای از این پدیده بودند و اکنون نیز آمریکا ، رژیم اسرائیل و برخی گروه های سیاسی برای نیل به اهداف خاص خود از آن به عنوان ابزار استفاده می کنند.
خطیب مسجد قدس در شهر صیدا تصریح کرد: احمد الاسیر هیچ آگاهی واقعی از دین اسلام ندارد و حتی از لحاظ بینش اسلامی فردی سطحی نگر است و یکی از خصوصیات اخلاقی وی گستاخی و توهین به دیگران است و علمای دینی، مبلغان ، شخصیت های فرهنگی و اصحاب رسانه برای ریشه کنی پدیده تکفیراز جامعه لبنان باید عقاید ناب اسلامی را گسترش بدهند.
ارتش لبنان روز یکشنبه این هفته پس از حمله گروهک مسلح وابسته به احمد الاسیر به یک ایست بازرسی در منطقه عبرا نزدیک شهر صیدا، عملیات نظامی علیه آنان را آغاز کرد و دیروز (دوشنبه 3 تیرماه) وارد منطقه استقرار این سلفی افراطی شد؛ الاسیر به همراه چند تن از نیروها و اعضای خانواده اش پس از درگیری های مسلحانه سنگین فرار را بر قرار ترجیح داده و متواری شدند.
عناصر مسلح احمد الاسیر در درگیری با ارتش لبنان 20 نفر از سربازان این کشور را کشتند، اما هنوز آمار دقیقی از تلفات این گروهک اعلام نشده است .
tt-25-18:40

پربیننده ترین خبرها