سخنگوی شیعیان مصر مطرح کرد:

رئیس جمهوری مصر مسئول شهادت شیعیان

رئیس جمهوری مصر مسئول شهادت شیعیان
پنج‌شنبه 6 تير 1392 - 10:49

العالم - سخنگوی شیعیان در مصر، رئیس جمهوری این کشور را مسئول کشته شدن 4 نفر از شیعیان در منطقه الجیزه درجنوب قاهره معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، " بهاء أنور " در نشست مطبوعاتی تاکید کرد درصورتیکه عاملان کشته شدن شیعیان در منطقه الجیزه طی 24 ساعت آینده شناسایی نشوند ، به دادگاه بین المللی کیفری مراجعه خواهد شد.

روزنامه مصری "اليوم السابع" مصر به نقل از أنورنوشت محمد مرسى مسئول کشته شدن شیعیان است؛ زیرا وی در نشست " کمک به سوریه " اجازه تکفیر شیعیان را داد.

وی با اشاره به قصور در عملکرد نیروهای امنیتی منطقه الجیزه که اقدامی برای نجات شیعیان انجام ندادند ، افزود رسانه ها یک ساعت قبل از پلیس به محل حادثه رسیدند.

أنور همچنین گفت به محمد مرسی 48 ساعت زمان می دهیم که عاملان این حادثه را معرفی کند وگرنه به دادگاه بین المللی کیفری رجوع و وی را به پاکسازی دینی متهم می کنیم.

چهار شهروند شیعه مصری از جمله حسن شحاته از مسئولان شیعی روز یکشنبه گذشته طی حمله به منزلی در روستای زاویه ابومسلم در الجیزه جنوب قاهره کشته شدند.

" أنور" حوادث منطقه " أبو مسلم" را کشتاری وحشیانه توصیف کرد و گفت قتل شیعیان مصری از جمله حسن شحاته درحالی صورت گرفت که آنان روزه بودند.

وی اظهار داشت " آنچه برای شیعیان مصری روی داد ، ممکن است برای قبطی ها و جریان های لیبرال و مصری های مخالف گروه اخوان المسلمین نیز روی دهد".

چند ساعت پس از این حادثه ، ریاست جمهوری مصر در بیانیه ای ، کشته شدن چهار شیعه مصری را محکوم و تاکید کرد که این حادثه تاسف بار ، به طور کامل با روحیه تسامح و گذشت و احترام که مردم میانه روی مصر به آن معروف هستند ، منافات دارد و ملت به طور کامل مخالف قانون شکنی یا ریخته شدن خون مردم به هر بهانه و دلیلی هستند.

منابع امنیتی روز سه شنبه اعلام کردند بعد از کشتن شیعیان و کشیدن اجساد آنان روی زمین ،  هشت نفر در ارتباط با این حادثه بازداشت شدند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها