گزارش العالم از پاکسازی صیدا از گروهک "الاسیر"

پنج‌شنبه 6 تير 1392 - 23:09

ارتش لبنان پس از پاکسازی شهر صیدا از گروهک "احمد الاسیر" شیخ تکفیری سلفی، اکنون در جستجوی آخرین بقایا و بازماندگان این گروهک است.

خبرنگار شبکه العالم روز پنج شنبه از لبنان گزارش داد، با پایان یافتن درگیری در صیدا، زمان آن فرا رسیده که هر جریان و گروه لبنانی، موضع خود را در قبال حمایت از ارتش لبنان و مقابله با فتنه انگیزان مشخص کند.

"زاهر الخطیب" دبیرکل انجمن "الشغیله" و وزیر و نماینده سابق لبنانی، به خبرنگاران گفت: اتخاذ موضع بی طرف در قبال قاتلان قابل قبول نیست و نباید در این خصوص تسلیم شد و یا به فکر سازش افتاد.

"کریم بقرادونی" وزیر سابق لبنانی نیز در مصاحبه با خبرنگاران تأکید کرد: رویکرد ما در قبال این موضوع کاملا مشخص است. احمد الاسیر در حال فتنه انگیزی و با رژیم اسرائیل بود.

بقرادونی همچنین بر حمایت خود از دولت، ارتش و مقاومت به سبب خاموش کردن آتش فتنه تأکید کرد.

"شیخ نبیل قاووق" معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان نیز اظهار داشت: ما از موضع تامل و تدبیر - و نه از موضع ضعف - صبوری پیشه کردیم تا این که اقدامات تحریک آمیز و خصمانۀ فتنه گران به حد عملیات نظامی ضد ارتش لبنان در بقاع مرکزی، عرسال، طرابلس و صیدا رسید.

وی افزود: در این میان جناح و حزب المستقبل مسؤول اولیه بروز همه فتنه ها و تنش هایی است که به عملیات تروریستی ضد ارتش لبنان منجر شد، زیرا این حزب هم در سطح رسانه ای و هم در سطح سیاسی، علیه ارتش لبنان به اقدامات تحریک آمیز دست می زند.

با خاموش شدن آتش فتنه احمد الاسیر، آرامش بر افکار عمومی لبنان حاکم شده، زیرا همگان از توطئه ای که عوامل پشت پرده گروهک الاسیر با حمایت مالی و تسلیحاتی از او در صدد دامن زدن به آن بودند، هراس داشتند.

در این میان ناظران سیاسی بر این باورند که توطئه ها در لبنان با پایان یافتن ماجرای الاسیر متوقف نخواهد شد؛ و تلاش ها برای رسیدن به اهداف محقق نشده این فتنه همچنان ادامه خواهد یافت.

26

پربیننده ترین خبرها