تحلیلگر ترک:

ریشه همه مشکلات ترکیه اردوغان است

ریشه همه مشکلات ترکیه اردوغان است
جمعه 7 تير 1392 - 14:10

العالم، استانبول - تحلیلگر و کارشناس سیاسی ترک، همه مشکلات داخلی و خارجی ترکیه را نتیجه سیاست های رجب طیب اردوغان می داند.

" کمال بیاتلی " در گفت وگو با شبکه خبری العالم با اشاره به تلاش دولت ترکیه در پیگرد فعالان فضای مجازی و سرکوب در شبکه های اجتماعی گفت: دولت نام 35 نفر از افرادی که مردم را در فیسبوک به تظاهرات دعوت می کردند، مشخص کرده و ممکن است این تعداد بیشتر شود.

تحلیلگر ترک افزود: کنترل فیسبوک فاقد مبنای قانونی است و نمی توان چنین اقدامی را در ترکیه انجام داد.

دولت ترکیه از شرکت های فیسبوک  و توییتر خواسته برای تسهیل دسترسی به مشخصات فعالان مخالف در این شبکه های اجتماعی دفتری در آنکارا تاسیس کنند که با مخالفت این شرکت ها همراه شده است.

بیاتلی اردوغان را به تکروی و انحصار طلبی در قدرت متهم کرد و گفت: اعتراضات نشان داد که اردوغان مورد تایید ملت نیست، لذا حزب عدالت و توسعه اقدام به تجدید نظر در خواسته های مردم کرد و برخی کمیته های حزب برای بررسی خواسته های جوانان با آنان ارتباط برقرار کردند.

وی درباره انفجار تروریستی در شهر ریحانلی ترکیه، گفت: ترکیه به خاطر سیاست های دولت اردوغان در معرض مشکلات زیادی قرار گرفته است، چون تنها حرف می زند و برای مردم مشکل درست می کند.

حمله تروریستی ماه می در شهر ریحانلی ترکیه بیش از 50 کشته و 100 زخمی برجای گذاشت و بسیاری این حملات را نتیجه دخالت های دولت ترکیه در سوریه دانستند.
19:06- 27/06

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها