اسرائیل ماهیگیران فلسطینی را در دریا می کشد

اسرائیل ماهیگیران فلسطینی را در دریا می کشد
شنبه 8 تير 1392 - 22:52

رژیم اشغالگر اسرائیل همچنان حملات خود به ماهیگیران فلسطینی را ادامه می دهد و اخیرا تهدید به قتل آنها در وسط دریا کرده است.

ماهیگیران فلسطینی برای به دست آوردن روزی جان خود را در معرض گلوله های نیروهای ارتش اسرائیل قرار داده اند ارتشی که این بار وقیحانه تر از قبل قانون بین الملل را نقض کرده است زیرا تهدید می کند که اگر ماهیگیران فلسطینی از 6 مایلی سواحل غزه عبور کنند، کشته خواهند شد.

تعدادی از ماهیگیران فلسطینی در مصاحبه با گزارشگر شبکه خبری العالم گفتند: نیروهای اسرائیلی همه ما را از ماهیگیری منع کرده اند. بسیاری از ماهیگیران به علت جلوگیری نیروهای اسرائیلی از کار آنها، شغل و درآمد خود را از دست داده اند.

یک از این ماهیگیران فلسطینی اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی لوازم ماهیگیری وی را که با آن روزی خانواده اش را تأمین می کرد، مصادره کرده اند.  

یک ماهیگیر دیگر نیز گفت: ماهیگیران فلسطینی هر روز با مشکلاتی مانند تیراندازی نیروهای اسرائیلی مواجه می شوند که تعدادی از آنها نیز زخمی می شوند.

خبر دیگر اینکه همزمان با تلاش ماهیگیران فلسطینی برای کسب روزی خود، گروهی از فلسطینی های غزه نیز برای عزیمت به قدس  و اقامه نماز در مسجد الاقصی تلاش می کنند. 

برای اولین بار گروهی از جوانان غزه برنامه ای را با عنوان " فلسطینی های غزه حق اقامه نماز در مسجد الاقصی را دارند " آماده کرده اند و می خواهند که درخواست "سفر به قدس" را به وزارت امور شهری کرانه باختری رود اردن که وظیفه اش هماهنگی با اسرائیل برای سفر فلسطینی ها به قدس است، ارائه بدهند.

یکی از فعالان در این برنامه اعلام کرد: اگر اسرائیل مانع سفر ما به قدس شد ، به مبارزه خود تا دست یابی به حق مان ادامه خواهیم داد.

یکی دیگر از اعضای برنامه مذکور نیز گفت : ما درصورت مخالفت اسرائیل با سفر فلسطینی های غزه به قدس، حق مان را از طرق حقوقی مطالبه خواهیم کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها