روزنامه نگار انگلیسی: الجزیره قطر دروغ می‌گوید

روزنامه نگار انگلیسی: الجزیره قطر دروغ می‌گوید
يکشنبه 9 تير 1392 - 10:04

روزنامه نگار انگلیسی با اشاره به پوشش نادرست خبرهای مربوط به جنگ در سوریه در رسانه های خارجی، به تحریف خبرهای سوریه و انتشار اخبار دروغ از شبکه الجزیره قطر اذعان کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "پاتریک کاکبرن" در مطلبی در روزنامه "ایندیپندنت" نوشت: هر بار که به سوریه می روم از تفاوت اوضاع داخل این کشور با آنچه که در دنیای خارج از این کشور به نمایش گذاشته می شود شوکه می شوم.
وی افزود: رسانه‌های بیگانه در انتقال اخبار جنگ در سوریه دقیق نیستند و اخبار این کشور به صورت تحریف شده منتشر می شود .. درست مانند همه خبرهایی که از آغاز جنگ جهانی اول شاهد آن بودیم.
کاکبرن خاطرنشان کرد: در جنگ سوریه روزنامه نگاران به سادگی پذیرفته‌اند که از منابع دست دوم و منابعی که بی طرف نبوده و سرشار از تبلیغات هستند خبرهای این کشور را پوشش دهند، امری که فکر نمی کنم در هیچ جنگ یا بحران دیگری که من به پوشش رویدادهای آن پرداخته ام اتفاق افتاده باشد.
کاکبرن تأکید کرد: درنتیجه تحریف خبرهای سوریه، طی دو سال اخیر سیاستمداران، روزنامه های غیر رسمی و مخاطبات تلویزیون اکنون دیدگاه روشنی در خصوص تحولات سوریه ندارند.
کاکبرن به عنوان مثال به نحوه پوشش رویدادهای سوریه از سوی شبکه الجزیره قطر اشاره می کند و می گوید: شبکه الجزیره قطر در ارتباط با شهر "تلکلخ" که 3 روز قبل نیروهای ارتش سوریه کنترل آن را در دست گرفتند از درگیری شدید ارتش سوریه و مخالفان و به آسمان رفتن ستون های دود سخن می گفت و تأکید می کرد که نیروهای مخالفان از مواضع خود دفاع می کنند .. این در حالی است که من در آن هنگام وارد این شهر شده و چندین ساعت در آن گشت زدم ولی هیچ صدای گلوله ای نشنیدم و هیچ نشانه ای نیز از درگیری‌ها و ستون‌های دود که شبکه الجزیره آن را به تصویر کشیده بود ندیدم.

پربیننده ترین خبرها