قرضاوی: برای مرسی هم مانند مبارک صبر کنید

قرضاوی: برای مرسی هم مانند مبارک صبر کنید
دوشنبه 10 تير 1392 - 11:41

العالم - مفتی قطری - مصری درباره صبر 30 ساله مصري ها در دوران مبارک و شتاب آنها برای برکناری محمد مرسي ابراز شگفتي كرد و به مردم این کشور گفت مصری ها هیچ کسی بهتر از مرسی را برای اداره این کشور پیدا نخواهند کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "یوسف قرضاوی" که به تازگی و پس از انتصاب امیر جدید قطر به قاهره سفر کرده، دیروز خطاب به مردم مصر گفت: تظاهرات در خيابانها و اختلافات طرفداران و مخالفان محمد مرسي، بیانگر آن است که این کشور با "بلا و محنت" روبرو شده.

درحالیکه ناظران قرضاوی را به دلیل اتخاذ مواضع تفرقه افکنانه و تکفیری به همسویی با آمریکا و رژیم صهیونیستی متهم می کنند، وی تأکید کرد: خداوند ما را از تفرقه و اختلاف برحذر داشته است و بايد اختلافات سياسي را از بين ببریم. ما رئيس جمهوري داريم كه وي را انتخاب كرديم و سپس درباره يك سري مسائل با وي دچار اختلاف نظر شديم و مي توانيم درقبال آن به توافق برسيم. رئيس جمهور معصوم نيست و هر فردي اشتباه مي كند و اگر محمد مرسي اشتباه كرده باشد حق داريم كه وي را مواخذه و بازخواست كنيم.

قرضاوي مدعی شد که اگر مرسي درخواستها برای اصلاح و تغییر را رد كند، خودش اولين فردي خواهد بود كه نافرماني درمقابل مرسي را اعلام خواهد كرد.
قرضاوي مصری ها را به صبر و تحمل دعوت کرد و گفت: چگونه درمقابل 30 سال حكومت حسني مبارك صبوري مي كنيم ولی يكسال مرسي را تحمل نمي كنيم؟ آيا مي توان مشكلات 60 ساله را يكساله حل كرد؟ 
وي با این حال تاكيد كرد كه محمد مرسي نباید فقط با يك گروه تعامل كند.

قرضاوي ادامه داد: مصري ها فرصت ديگري به خودشان بدهند؛ فرض كنیم كه مرسی كناره گيري كند چه كسي بعد از وي حكومت خواهد كرد؟ بعد از مرسي كسي را مثل وي پيدا نخواهيم كرد! پشت سر هم بعد از وي فردي بدتر خواهد آمد. اين امر يك حدس و گمان نيست، بلكه تاريخ و كشورهاي ديگر گواه آن است.

این مفتی قطری که به دلیل حمایت از جریانهای افراطی و تکفیری در منطقه به پدر معنوی آنها تبدیل شده، خاطرنشان کرد: تغييرات مي تواند از طريق مشاركت در انتخابات پارلماني آينده صورت گيرد.

روز گذشته در جریان درگیری تظاهرکنندگان مخالف رئیس جمهور مصر و هوادارانش 7 نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند.

دیروز یکشنبه به مناسبت اولین سالگرد روی کار آمدن محمد مرسی رئیس جمهور مصر، میلیون ها نفر از مخالفانش در سراسر این کشور تظاهرات کردند و خواستار کناره گیری وی و برگزاری انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری شدند. مخالفان مرسی، وی و گروه اخوان المسلمین را به ناتوانی در اداره امور کشور و انحصارطلبی متهم می کنند.

پربیننده ترین خبرها