قرضاوی: ایرانی ها مشرک هستند

قرضاوی: ایرانی ها مشرک هستند
جمعه 24 خرداد 1392 - 17:48

یوسف قرضاوی مفتی دربار آل ثانی در قطر، در ادامه حملات لجام گسیخته خود علیه جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت در منطقه، با توهین دوباره به ایران، نظام دمشق و حزب الله، مدعی شد: "ایران هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و مردم ایران مشرک به خداوند متعال هستند".

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، با گذشت زمان و تحولات سریع در اوضاع سیاسی منطقه، ماهیت و رویکرد قرضاوی و همقطارانش در زمینه دشمنی با ایرانیان و تشیع و صدور فتوای قتل شیعیان به بهانه مقابله با فتنه و بیان ادعاهایی که هیچ ارتباطی با رسالت آسمانی اسلام ندارد، بیش از پیش آشکار می شود.

قرضاوی که با مشروع دانستن قتل غیرنظامیان نقشی مستقیم در زمینه تشدید فتنه در میان مسلمانان داشته است، در کنفرانس موسوم به "موضع علمای امت نسبت به مساله سوریه" در قاهره، در کمال گستاخی مدعی شد: حکام کنونی ایران که از نظام بشار اسد رییس جمهور سوریه حمایت می کند، متعصب هستند و بویی از اسلام نبرده اند.

وی ادامه داد: کسانی که با مسلمانان در القصیر و سایر مناطق سوریه می جنگند، از اسلام بویی نبرده اند. بشار اسد اعلام کرده لائیک است، لذا کسانی که با ما می جنگند، جنگشان مذهبی است.

قرضاوی، حزب الله و نظام دمشق را به طایفه گرایی کینه توزانه و تلاش برای نابودسازی اهل سنت در جنگ کنونی سوریه متهم کرد و افزود: جنگ در سوریه، قومی نیست بلکه علیه اسلام است، لذا از مسلمانان مالزی، اندونزی، سنگال، استرالیا و سایر کشورها می خواهم در سوریه بجنگند.

قرضاوی با درخواست از کشورهای عربی برای حمایت بیشتر از مخالفان سوری، گفت: وقت آن رسیده که کشورهای عربی، "عربیت" خود را قدرتمندانه نشان دهند و از بشار و افرادش انتقام بگیرند.
وی با انتقاد از موضع روسیه در حمایت از اسد از کشورهای عربی و اسلامی موضع گیری قاطع در قبال این کشور را خواستار شد.

قرضاوی با اشاره به اعزام کاروانی از علما به سوریه برای نبرد در کنار مخالفان سوری گفت: اولین کاروان علماتی اتحادیه جهانی علمای مسلمان آماده عزیمت به سوریه شده است. وی درباره زمان اعزام آنان سخنی نگفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها