حمله جنجالی شاهزاده سعودی به علمای اخوانی

حمله جنجالی شاهزاده سعودی به علمای اخوانی
دوشنبه 10 تير 1392 - 12:22

حمله شدید یک شاهزاده عربستانی به گروهی از علمای اخوانی مانند "محمد العریفی"، "ناصر العمر" و "سلمان العوده" با جنجال فراوانی در شبکه های اجتماعی همراه شده است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه شبکه خبری العالم، "ممدوح بن عبدالعزیز" برادر ناتنی پادشاه عربستان دیروز در مقاله ای در روزنامه "الحیات" نوشت: از 20 سال پیش تاکنون شیطان بر قلب ها، خردها و زبان های عده ای چیره شده است و این گروه تلاش می کنند تا همه نعمت هایی را که خداوند به کشور و ملت ما هدیه داده است نابود کنند و اعضای اخوان المسلمین را بر این کشور و شهروندان آن حاکم نمایند.
این شاهزاده عربستانی می افزاید: اگر کسانی که اقدامات این گروه را پیگیری می کنند، زنده بمانند پس از گذشت مدت زمانی شاهد فریبکاری، سهل انگاری و تضییع حقوق دینی و دنیوی مردم توسط این گروه خواهند بود.
برادر ناتنی پادشاه عربستان در ادامه مقاله خود می نویسد: اعضای این گروه از کدام آزادی و عدالت سخن می گویند؟ اگر راست می گویند، به من نشان دهند که سرورانشان در اخوان المسلمین مصر و مرشدهایشان به مفاهیم خودشان عمل می کنند. به خدا قسم! آنها از توحید، چیزی بیش از عامه مردم نمی دانند. بلکه یک کودک [سلفی] موحّد، بزرگترین بزرگان آنها مانند سلمان العوده، محمد العریفی، ناصر العمر و حتی مرشد آنها یعنی عوض القرنی و ... را ساکت خواهند کرد.
طرفداران این علمای اخوانی با ایجاد صفحه ای تحت عنوان "تکفیر العوده، العمر و العریفی توسط شاهزاده ممدوح"، در تویتر به بیان انتقادهایشان از اظهارات وی پرداخته اند.
یکی از مخاطبان در این باره نوشته است که "روزنامه مذکور متعلق به آل سعود است، حکومت نیز از آن این خاندان و نویسنده مقاله نیز از آنان است. اما بهشت و جهنم فقط به خداوند تعلق دارد.
یک فرد دیگر هم خطاب به این شاهزاده سعودی نوشته است: اختیار رفتن افراد به بهشت و جهنم در دست تو نیست و فرشتگان برای احترام به تو به عنوان یک شاهزاده، شانه ات را نخواهند بوسید و تو را "جناب شاهزاده" خطاب نخواهند کرد، بلکه در آن روز همگی لخت و پابرهنه خواهند بود. امیدواریم خداوند به ما رحم کند.
در کامنت دیگری در این باره می خوانیم: هر کدام از اعضای این گروه تکفیری گمان می کند که یکی از سربازان خداوند در بهشت است که حق توزیع مجوز ورود به بهشت به وی داده شده است.
در کامنت دیگری چنین آمده است: آیا تو با رومیان جنگیده ای؟ یا با یهودیان؟ بی تردید چنین اتفاقی نیفتاده است. بلکه مسیحیان، یهودیان و مشرکان از شر تو در امان بوده اند. اما مسلمانان از شر تو در امان نیستند.
عده ای نیز به دفاع از اظهارات این شاهزاده عربستانی پرداخته و اعلام کرده اند که بیشتر نظردهندگان صفحه مذکور، مقاله وی را نخوانده اند. زیرا ممدوح در مقاله اش هیچ کس را به طور صریح تکفیر نکرده است.
یک مخاطب دیگر در این باره نوشته است: ادعای وجود شاخه اخوان المسلمین در عربستان بزرگترین دروغ مدعیان سلفی گری است که به خدمتگذاران در این کشور نسبت می دهند.
از سوی دیگر یک کامنت گذار اظهار می دارد که این سه نفر، تقریبا همه را تکفیر کرده اند.
دولت عربستان رابطه چندان خوبی با علما و شخصیت های متهم به عضویت در اخوان المسلمین ندارد و گاهی اقدام به بازداشت یا ایجاد محدودیت برای این افراد می نماید.

"ممدوح بن عبدالعزیز" شاهزاده عربستانی به داشتن ظاهر متدین و افکار سلفی گرایانه شهرت دارد.

پربیننده ترین خبرها