اوباما و مرسی تلفنی گفت و گو کردند

اوباما و مرسی تلفنی گفت و گو کردند
سه شنبه 11 تير 1392 - 11:16

دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درخصوص تحولات فعلی مصر تلفنی گفتگو کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر ریاست جمهوری مصر صبح روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد مرسی درگفتگوی تلفنی خود با اوباما، اعلام کرد که "مصر در حال حرکت در مسیر انتقال دموکراتیک و مسالمت آمیز است".

دراین بیانیه آمده است که اوباما از مرسی به علت حمایت از تظاهرکنندگان مصری تشکر و تاکید کرده است که دولت آمریکا با مسئولان منتخب مصر تعامل و از روند تحول دمکراتیک و مسالمت آمیز حمایت می کند.

درهمین ارتباط، یک مسئول وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد ژنرال "مارتین دیمبسی" فرمانده ستاد ارتش مشترک آمریکا تلفنی با "صدقی صبحی" همتای مصری خود گفتگو کرد.
هنوز خبری درباره جزئیات مکالمه این دو مسئول منتشر نشده است.

"جرج لیتل" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا دیروز اعلام کرد که این وزارت خانه، بیانیه صادره از سوی فرماندهی کل نیروهای مسلح مصر را که در آن به همه طرف ها 48 ساعت فرصت داده شده است تا به راه حلی برای بحران سیاسی مصر دست یابند، بررسی می کند؛ ولی هنوز مشخص نیست که طی 48 ساعت آینده چه اتفاقی در مصر روی خواهد داد.

"پاتريك وينترل" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت مرسی همچنان از نظر واشنگتن، رئیس جمهوری منتخب دموکراتیک در مصر است و دولت اوباما از نزدیک تحولات مصر را زیر نظر دارد و با همه گروه ها و با نیروهای مسلح به طور مستمر در تماس است.

این در حالی است که معترضان مصری کاخ سفید را متهم به حمایت و همراهی با دولت مرسی و جماعت اخوان المسلمین کرده اند، مساله ای که به باور بسیاری یکی از عوامل مهم تحرکات عجیب و غریب مرسی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها