تقابل تلاش روسی و نفاق آمریکایی در عرصه سوریه

تقابل تلاش روسی و نفاق آمریکایی در عرصه سوریه
سه شنبه 11 تير 1392 - 22:37

نماینده پارلمان سوریه، از اقدامات منافقانه آمریکا برای ناکام گذاردن تلاش ها برای حل مسالمت آمیز سوریه خبر داد و در عین حال تاکید کرد که روسیه همچنان در تلاش برای به ثمر نشاندن این راه حل است.

"شریف شحاده"، روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: امریکا، رویکردی منافقانه در قبال مساله سوریه در پیش گرفته است، به طوری که از یک سو به پشتیبانی تسلیحاتی از گروه های مسلح در سوریه می پردازد و از سوی دیگر، خود را طرفدار حل مسالمت آمیز بحران سوریه جلوه می دهد.

وی افزود: در این میان، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه، به تلاش های خود برای به ثمر نشاندن راه حل مسالمت آمیز برای برون رفت سوریه از بحران ادامه می دهد و در این راستا، درصدد کشاندن آمریکا به مذاکره درباره راه حل سیاسی است.

شحاده با تاکید بر پافشاری روسیه بر ضرورت مشارکت ایران در نشست های مربوط به حل بحران سوریه، خاطر نشان کرد: ایران، قدرتی منطقه ای است که از جایگاهی تاثیرگذار در عرصه بین المللی برخوردار است و حضور این کشور، نقش مهمی در به ثمر نشستن راه حل سیاسی برای برون رفت سوریه از بحران خواهد داشت.

وی سپس فاش کرد که روسیه از آمریکا خواسته است کشورهایی مانند عربستان، قطر و برخی دیگر از اعضای شورای همکاری خلیج فارس را وادار به سکوت نماید زیرا این کشورها، همواره در تلاش برای مانع تراشی در برابر دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران سوریه هستند.

نماینده پارلمان سوریه تاکید کرد که روسیه به منظور تضمین ثمربخش بودن تلاش های خود برای دستیابی به راه حل مسالمت آمیز برای بحران سوریه، درصدد شریک کردن آمریکا در این تلاش هاست.

وی در عین حال گفت: به نظر می رسد آمریکا در تلاش است تا وضع سوریه به همین صورت، باقی بماند و هیچ یک از دو طرف نتوانند بر دیگری غلبه کنند، زیرا این وضع، سبب نابودی زیرساخت های سوریه شده است و به همین سبب گمان نمی کنم که آمریکا درصدد یافتن راه حلی برای برون رفت این کشور از بحران باشد.

شحاده افزود: آشتی و آتش بس در سوریه به نفع امریکا نیست و واشنگتن هرگز حاضر نخواهد بود شاهد گفت و گو میان طرف های سوری باشد، بنابراین باید گفت حاکمیت نفاق و دورویی بر سیاست آمریکا همچنان ادامه می یابد.

وی امریکا، عربستان، قطر و ترکیه را مسئول ناکامی تلاش ها برای حل بحران سوریه دانست و تاکید کرد: این کشورها اقدام به ارسال سلاح برای تروریست ها می کنند و قطعا در صورت توقف حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست ها و پایان دادن به تبلیغات فرقه گرایانه در رسانه ها، بحران سوریه نیز پایان خواهد یافت.

شریف شحاده در پایان با تأکید بر اینکه جنگ دولت سوریه با تروریست هایی خارجی است، یادآور شد که مردم سوریه طرفدار مذاکره و گفت و گو هستند، اما آمریکا با چراغ سبز نشان دادن به قطر و عربستان برای ارسال سلاح به گروه های مسلح در سوریه، زمینه گسترش اقدامات تروریستی در این کشور را فراهم کرد.

پربیننده ترین خبرها