16 کشته در درگیری های پس از عزل مرسی

16 کشته در درگیری های پس از عزل مرسی
پنج‌شنبه 13 تير 1392 - 18:17

منابع امنیتی و بیمارستانی مصر اعلام کردند بعد از اعلام برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری مصر، 16 نفر دراین کشور کشته شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، پس از اعلام برکناری مرسی از ریاست جمهوری مصر توسط ارتش این کشور، درگیری هایی میان طرفداران و مخالفان مرسی روی داد که تا ساعات اولیه صبح امروز ادامه داشت و دراین درگیری ها 16 نفر کشته شدند.

بنا به اعلام منابع یاد شده، یک افسر پلیس مصری که دیروز بر اثر تیراندازی در درگیری های میان طرفداران و مخالفان مرسی در شهر المنیا زخمی شده بود، امروز براثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

منابع بیمارستانی نیز اعلام کردند در درگیری های شهر المنیا ، سه نفر از طرفداران مرسی کشته شدند. دراین درگیری ها همچنین 13 نفر از طرفداران مرسی و یک نیروی نظامی زخمی شدند.

منابع بیمارستانی در شهر اسکندریه در شمال مصر نیز اعلام کردند: بعد از اعلام برکناری مرسی از ریاست جمهوری مصر، در درگیری هایی که در این شهر روی داد 4 نفر کشته شد و براساس تازه ترین آمار، 150 نفر زخمی شدند.

مدیر امنیت شهر اسکندریه اعلام کرد نیروهای امنیتی مصر 13 فرد مسلح را که در درگیری های این شهر مشارکت داشته اند، بازداشت کردند.

لطفى عبدالسميع مدير کل بیمارستان شهر کفر الشیخ در دلتای نیل گفت: در درگیری هایی که میان طرفداران و مخالفان محمد مرسی دراین منطقه روی داده است، 190 نفر مجروح شده اند که اغلب آنان از اعضای گروه اخوان المسلمین بودند. حال شش نفر از زخمی های این درگیری ها وخیم است.

به گفته شاهدان، منازل، مغازه ها و مطب های پزشکان وابسته به گروه اخوان المسلمین مورد حملات مخالفان قرار گرفته و خسارت دیده است.

" محمد شرشر " قائم مقام وزارت بهداشت مصر در استان الغربیه نیز گفت: در درگیری هایی که در مناطق مختلف این استان روی داد، 45 نفر مجروح شدند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها