جنبش نداء تونس خواهان برکناری دولت شد

جنبش نداء تونس خواهان  برکناری دولت شد
جمعه 14 تير 1392 - 11:00

العالم - جنبش مخالف نداء تونس خواستار انحلال دولت موقت تونس به ریاست علی العریضی از رهبران جنبش نهضت اسلامی این کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، این جنبش به ریاست الباجی قائد السبسی نخست وزیر سابق در بیانیه ای آورده است: دفتر اجرایی جنبش نداء برای بررسی اوضاع کنونی ملی ، منطقه ای و بین المللی تشکیل جلسه داده و بر لزوم اقدام فوری برای تصحیح روند انتقالی به خاطر امکان پذیرنبودن ادامه وضعیت کنونی تاکید کرد.

این بیانیه افزود: وقت بازنگری در مسیر روند دموکراتیک از طریق انحلال دولت و تشکیل دولت نجات ملی متشکل از افراد کاردان ملی بعد از رایزنی، تهیه نقشه راه روشن برای انتخابات، تشکیل کمیته اصلاح پیش نویس قانون اساسی و انحلال به اصطلاح انجمن های محافظت از انقلاب و ارجاع عاملان آن به دستگاه قضایی رسیده است.

دراین بیانیه تاکید شده است: وضعیت کنونی در تونس با نبود مشروعت انتخاباتی و توافق، لجاجت جنبش نهضت و همپیمانانش در روند تدوین قانون اساسی، اشغال کرسی های نهادهای دولتی بویژه نهادهای امنیتی توسط طرفداران آنها به زیان افراد کاردان، دخالت در دستگاه قضایی و استفاده از آن علیه رقبا و تشویق خشونت به حدی همراه است که اقشار سیاسی و مدنی و عموم جامعه را تهدید می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها