جریان اسلامی مخالف مصر تحت حمله شدید قرار دارد

جریان اسلامی مخالف مصر تحت حمله شدید قرار دارد
جمعه 14 تير 1392 - 14:19

العالم، قاهره - یکی از رهبران حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی گروه اخوان المسملین مصر، گفت: حمله شدید و سنگینی برای از بین بردن جریان اسلامی مخالف یعنی گروه اخوان المسلمین وجود دارد.

"یاسر العبد الله" به شبکه خبری العالم، گفت: روند احضار رهبران گروه اخوان المسلمین به دادستانی جریان دارد و برنامه ای هم برای بستن دهان رسانه ها و شبکه تلویزیونی دینی وابسته به این گروه درحال اجرا است.

عضو ارشد جماعت اخوان المسلمین" رویدادهای کنونی مصر را همان سیاست رژیم سابق اما با شدت و خشونت بیشتر" توصیف کرد و افزود: حمله به استودیوهای شبکه های تلویزیونی اسلامی، بستن، چپاول وسایل و بازداشت پرسنل آنها به طور کامل خارج از چارچوب قانون صورت می گیرد و جبهه نجات مصر درحال اجرای توطئه های خرابکارانه در این کشور است.

العبدالله به تناقض گویی اعضای جبهه نجات مصر و حمایت رسانه ها از آنها اشاره کرد و گفت: نمی توان به اظهارات مسئولان جبهه نجات اطمینان داشت، زیرا آنها از یک سو می گویند که جریان اسلامی بخشی از انقلاب است؛ اما از سوی دیگر، گماشته های خودشان را برای ارتکاب جنایت و قتل 18 نفر جلوی دانشگاه قاهره اعزام می کنند.

وی با بیان اینکه اسلام و اسلامگرایان هدف قرار گرفته اند و بی گناه به قتل می رسند و رسانه ها این وضعیت را بایکوت می کنند، گفت: یک رسانه در مصر نیست که تحولات منطقه "رابعه العدویه" و خیل عظیم حاضر در آنجا و بیانیه های جریان های مختلف را پوشش خبری دهد، بیانیه هایی که از اقدام سرلشکر یکم عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع در خلع محمد مرسی رئیس جمهوری مصر تبری می جویند.

عضو ارشد جماعت اخوان المسلمین تصریح کرد: برخی تلاش های بی وقفه برای به زندان انداختن دوباره اسلامگرایان و صدور حکم علیه آنان به طور کلی وجود دارد.

العبدالله درعین حال گفت: جماعت اسلامی جایگاه بسیار گسترده ای در جامعه و طرفداران زیادی دارد که مواضع آن ثابت و شناخته شده بوده و رویکرد کنار زدن دیگران را دنبال نمی کند.

وی افزود: دربرخلاف کسانی که جماعت اسلامی را به ایجاد تنفر نسبت به دیگران از طریق شبکه های تلویزیونی دینی خصوصا در حادثه دردناک قتل حسن شحاته (روحانی شیعی مصر) متهم می کنند، این جماعت اقدامی در راستای ایجاد تنفر نسبت به دیگران انجام نمی دهد.

العبدالله همچنین این گفته را که "جماعت اسلامی از راه و روش 80 ساله خود خارج شده است"، رد کرد و گفت: جماعت اسلامی قانون اساسی را ارایه کرد که آزادی ها وآزادی عقیده و نظایر آن را تضمین می کند.

وی بر تلاش "همه رهبران گروه اخوان المسلمین برای بسیج نیروهای خود به منظور گردهمایی مردمی علیه کودتای نظامی" در مصر تاکید کرد.

7/5

پربیننده ترین خبرها