البرادعی: اخوان المسلمین هم باید باشند

البرادعی: اخوان المسلمین هم باید باشند
يکشنبه 16 تير 1392 - 20:27

"محمد البرادعی" هماهنگ کننده جبهه نجات ملی مصر، بر ضرورت شرکت دادن اخوان المسلمین جهت ترسیم آینده سیاسی کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، البرادعی، در گفت و گو با یک هفته نامه آلمانی، پیش از آن که موضوع نامزدی او برای نخست وزیری مصر مطرح شود، خاطر نشان کرد: نباید با اعضای گروه اخوان المسلمین که "محمد مرسی" رئیس جمهور معزول، به آن ها وابسته است؛ به عنوان مجرم برخورد کرد.

وی افزود: من قائل به ضرورت شرکت دادن اخوان المسلمین در فرایند دموکراسی هستم.

البرادعی همچنین خواهان خودداری از محاکمه افراد بدون وجود توجیه قانع کننده شد و تصریح کرد: باید با مرسی به عنوان رئیس جمهور سابق، با احترام برخورد شود و این اصول، پیش شرط های آشتی ملی هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که انتخابات ریاست جمهوری جدید حداکثر تا یک سال آینده برگزار شود.

البرادعی همچنین تصریح کرد: اگر بار دیگر اخوان المسلمین در انتخابات پیروز شوند، حاضرم پیروزی آن ها را بپذیریم به شرط آن که اصول دموکراسی را محترم شمارند.

مدیر کل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی سپس از آلمان خواست به وعده خود در خصوص کمک صد میلیون یورویی به مصر پایبند باشد. آلمان وعده کرده بود در چارچوب " مشارکت در فرایند تحول " به کشورهای عرب صد میلیون یورو کمک کند. این در حالی است که برلین از عزل محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر انتقاد کرده بود.

البرادعی گفت: آلمان ها، به خوبی دشواری ساختن دموکراسی پس از حاکمیت دیکتاتوری را درک می کنند، آن ها نخستین کسانی بودند که از سیاست غیردموکراتیک مرسی انتقاد کرده بودند.

محمد البرادعی در پایان تاکید کرد: بگذار روشن بگویم آن چه در مصر اتفاق افتاد، کودتای نظامی نبود. بیش از 20 میلیون تن از مردم مصر به خیابان ها ریختند زیرا ادامه وضعی که مصر به آن دچار بود، غیرممکن شده بود.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها