آغاز ماه رمضان و کاهش محسوس درآمد هتل‌های فرانسه

آغاز ماه رمضان و کاهش محسوس درآمد هتل‌های فرانسه
جمعه 21 تير 1392 - 17:48

مسلمانان ثروتمند خاورمیانه که روزهای تابستان را در هتلهای گرانقیمت پاریس پایتخت فرانسه اقامت داشتند، با آغاز ماه رمضان، حضور در مراسم این ماه در کشورشان را به اقامت در هتلهای مزبور ترجیح داده و به کشورشان بازگشته اند. مسلمانان ثروتمند خاورمیانه که در هتلهای گرانقیمت پاریس پایتخت فرانسه اقامت داشتند با آغاز ماه رمضان، حضور در مراسم این ماه در کشورشان را به هتلهای مزبور ترجیح داده و به کشورشان بازگشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، شرکت تخصصی "ام کی جی" در گزارش خود آورده است: این سومین سالی است که ماه رمضان با تابستان مصادف است و با بازگشت مسلمانان به کشورهای خود در این ماه، صنعت هتلداری در فرانسه با کاهش چشمگیر مسافر و درآمد مواجه شده است.

بنا بر این گزارش، از سال 2010 میلادی هتلهای فاخر شهرهای پاریس و "ری ویه را"، با افت محسوس درآمد ناشی از عدم حضور مسافران خاورمیانه در ماه رمضان روبرو هستند لذا عمدتا چند ماه قبل از ماه رمضان قیمت اتاق و خدمات در هتلهای فرانسه کاهش می یابد.

این موضوع نشان می دهد که مسلمانان ترجیح می دهند در این ماه از سال، در کشورشان حضور داشته باشند.

در اوایل جولای سال 2013 و سه روز قبل از آغاز ماه رمضان، هتلداری نسبت به مدت مشابه سال 2012 - که هنوز تا ماه رمضان فاصله زیادی بود- 14 درصد و میانگین بهای اتاق و خدمت در هفته قبل از این ماه مبارک در سال جاری، 9 درصد کاهش یافته است.

هتلداران فرانسه امیدوارند مسافران خاورمیانه پس از پایان ماه رمضان و در اواخر ماه اوت (اوایل شهریور) سفر به فرانسه را از سر گیرند.

"جرج بانایوتیس" رییس شرکت ام کی جی گروپ گفت: مشتریان ثروتمند هتلهای فرانسه که از خاورمیانه می آیند، عاملی اصلی رونق هتلهای گرانقیمت و مناطق گردشگری فرانسه مانند پاریس و ری ویه را هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها