حزب الله: صهیونیستها مسؤول انفجار بئرالعبد هستند

حزب الله: صهیونیستها مسؤول انفجار بئرالعبد هستند
جمعه 21 تير 1392 - 18:17

معاون دبیر کل حزب الله لبنان، "فتنه جویان" و رژیم صهیونیستی را مسئول انفجار بئر العبد در ضاحیه جنوبی بیروت دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه حزب الله لبنان برای مقابله با هرگونه حماقت رژیم صهیونیستی آماده است، اعلام کرد که فتنه در صیدا زنده به گور شده و فتنه گران و اسرائیل مسؤول انفجار جنوب بیروت هستند.

شیخ قاسم در گفتگو با رادیو "النور" لبنان، اظهار داشت: تلاش‌ها برای تقسیم منطقه پایان نیافته است و در سال 2006 تلاش‌هایی برای تقسیم منطقه صورت گرفت که مبدا آن لبنان بود، اما بعد از این مساله، آنها به دنبال راه‌های دیگری گشتند و امروز سوریه راهی برای اجرای طرح خاورمیانه جدید است که یک نوع اشغالگری نرم به شمار می‌آید و با این هدف صورت می‌گیرد که منطقه به آن صورتی تغییر یابد که آمریکا و اسرائیل می‌خواهند.

وی با بیان اینکه مقاومت این توانایی را برای ناکام گذاشتن طرح خاورمیانه جدید در اختیار دارد، گفت: اسرائیل نسبت به این مساله اطمینان ندارد که در جنگ آتی خود علیه لبنان دستاوری را رقم خواهد زد یا خیر چرا که آنها آموزش می‌بینند و ما نیز آموزش می‌بینیم.آنها مسلح می‌شوند و ما نیز مسلح می‌شویم.آنها و همچنین ما از جنگ ژوئیه عبرت می‌گیریم اما با مقایسه کردن نتایجی که حزب الله و اسرائیل بعد از جنگ ژوئیه به دست آوردند، مشخص می‌شود که نتایج به دست آمده از سوی حزب الله نسبت به اسرائیل بیشتر است و اسرائیل می‌داند که حزب الله حتی برای لحظه کنونی نیز برای جنگ آماده است.

نعیم قاسم تصریح کرد: اسرائیل می‌داند که حزب الله لبنان از رخدادهای سوریه تاثیر نپذیرفته و به همین دلیل به لبنان حمله نکرده است.

وی وقوع جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان را در آینده نزدیک امری بعید دانسته و تاکید کرد: حزب الله برای مقابله با هرگونه حماقت اسرائیل آماده است.

نعیم قاسم با بیان اینکه حضور حزب الله در شهر القصیر و برخی مناطق سوریه تاثیری برآمادگی این حزب نگذاشته است، خاطرنشان کرد: ما در سوریه حضور یافتیم تا از مقاومت حمایت به عمل آوریم و به همین دلیل ما همان جا هستیم که باید باشیم.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که بحران سوریه طولانی مدت شده و چشم‌اندازهایی برای حل و فصل آن وجود ندارد و مخالفان مسلح خواهان دستیابی به حل و فصل سیاسی در سوریه نیستند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ارتش سوریه روز به روز مکان‌های بیشتری را تحت اختیار خود در می‌آورد که افراد مسلح آنها را تحت کنترل خود درآورده بودند و در نتیجه غلبه با ارتش سوریه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها