کارشکنی آمریکا در تحقیق پیرامون حمله شیمیایی به حلب

کارشکنی آمریکا در تحقیق پیرامون حمله شیمیایی به حلب
جمعه 21 تير 1392 - 19:10

نماینده مجلس سوریه با تاکید بر این که اعزام کمیته حقیقت یاب بین المللی به منظور بررسی استفاده از سلاح شیمیایی در حلب و خان العسل، درخواست دولت سوریه بود، خاطر نشان کرد: آمریکا قصد دارد کمیته حقیقت یاب را به جاهای دیگر در سوریه بفرستد.

"شریف شحاده" پنج شنبه شب در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: نخستین بار، دولت سوریه اعزام کمیته حقیقت یاب برای بررسی استفادۀ تروریست ها از سلاح های شیمیایی را خواستار شد و از ورود این کمیته به سوریه باکی نداشت، اما سازمان ملل و به ویژه شورای امنیت همواره واژه ها را تغییر می دهند. در واقع ما خواهان سفر این کمیته به منطقه خان العسل و شهر حلب هستیم تا از استفاده گروه های مسلح از سلاح شیمیایی در این مناطق گزارش تهیه کنند.

وی افزود: آمریکا می خواهد که این کمیته، به یکی از سینماها یا سالن های تئاتر اعزام شود و این نشان از جدی نبودن آمریکا در جستجو به دنبال حقیقت است. به همین سبب ما اعلام کردیم که اگر قرار است کمیته حقیقت یاب به سوریه بیاید، باید جدول زمان بندی و جغرافیای مشخص برای ماموریت خود داشته باشد و کمیته ای سوری باید با آن ها همراه شوند و کمیته حقیقت یاب بین المللی موظف است همه گزارش های خود را به دولت سوریه ارائه کند. این به آن معنی است که ما پیگیر هستیم تا از فریبکاری جلوگیری شود و گفته نشود که مثلا در دمشق یا حمص یا دیگر شهرها از سلاح شیمیایی استفاده شده است.

شحاده تاکید کرد: استفاده از سلاح های شیمیایی توسط گروه های تروریست و در خان العسل صورت گرفت و زخمی ها و شیمیایی های این حادثه هنوز در سوریه هستند، بنابراین اعزام کمیته تحقیق به سینماها یا سالن های تئاتر یا وزارت مواد غذایی، نشان می دهد که این کمیته اهداف دیگری را دنبال می کند. من فکر می کنم کمیته تحقیقی  که در عراق به دنبال سلاح های کشتار جمعی بودند، در واقع ماموریت اصلیشان ارسال روزانه تصاویری از امکانات نظامی عراق به رژیم صهیونیستی بود. این موضوع را من نمی گویم، بلکه اینها گفتۀ رئیس آمریکایی این کمیته است که از ریاست این کمیته استعفا داد.

26

پربیننده ترین خبرها