شهر عراقی که هدف مهم تروریستها است

يکشنبه 23 تير 1392 - 20:00

تعداد قربانیان انفجارهاي عراق در دو هفته گذشته به 330 کشته رسيد و شهر استراتژیک طوزخورماتو در استان صلاح الدین، يكي از اهداف اصلی اين عمليات هاي تروریستی بود.

به گزارش خبرنگار العالم از عراق، موقعيت راهبردي شهر طوزخورماتو كه حد فاصل استان كركوك و صلاح الدين و بر سر یکی از اصلی ترین راه های شمال-جنوب عراق واقع شده؛ در کنار حال و هوای ديني و مذهبي آن موجب گردیده تروریست ها و ایادی كفر و نفاق، اين شهر را بيش از ساير شهرها هدف حملات تروریستی خود قرار دهند.

"تحسين كهیة" عضو شوراي استان كركوك در گفت و گو با خبرنگار شبكه العالم اظهار داشت: حملات تروریستی كه شهر را هدف گرفته، به منظور ايجاد فتنه مذهبي در منطقه است و كار به جايي رسيده كه اهالي طوزخورماتو ديگر تحمل حوادث تروريستي در شهر را ندارند، از اين رو از حق قانوني و حقوقي حود در اعلام يك تظاهرات در اعتراض به كشتار تركمان ها استفاده كردند.

بنا به گزارش خبرنگار العالم، حملات مكرر به شهر باعث شده اهالي اين شهر خواهان مداخله دولت برای ایجاد امنیت شوند و دولت مركزي هم در پي اين درخواست، ضمن ساماندهی جوانان شهر در قالب نيروهاي امنيتي، دو گروه از نظاميان را براي حفظ امنيت طوزخورماتو به اين شهر روانه كرده است.

محمد خليل ديگر عضو شوراي استان كركوك نيز به خبرنگار العالم گفت: حملات به شهر طوزخورماتو  بر اساس نيات سياسي صورت می گیرد، زيرا برخی طرف ها از مهاجرت اهالي اين شهر منتفع خواهند شد. شايد هم مي خواهند اين شهر را به دليل قرار داشتن در مسير ارتباطي ميان بغداد، كركوك، كلار، كفري و صلاح الدين، هميشه در صدر اخبار قرار دهند.

طوزخورماتو  كه اكثريت ساكنان آن تركمان هستند از حدود 5 ماه قبل شاهد درگيري هايي است كه ردپاي بيگانگان در اين ناآرامي ها مشهود است. "طوزخورماتو" كه به زبان تركماني به معني "شهر نمك و خرما و توت" است امروز در سايه انواع حملات تروريستی كوركورانه، تبديل به شهر "مرگ و انفجار" شده است.

در دهه 1990 نیز این شهر بارها مورد هجوم عناصر مسلح گروهک تروریستی منافقین قرار گرفته بود که در آن حملات ده ها تن کشته و زخمی شدند.


7/14

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها