مداخله اطلاعاتي قطر و عربستان در سوریه؛

کشف مواد شیمیایی عربستانی از تروریستهای سوریه

دوشنبه 24 تير 1392 - 22:19

دبير پارلمان سوريه در واکنش به کشف مواد شیمیایی ساخت عربستان از تروریست ها در سوریه گفت: كشف كارگاه ساخت مواد شيميايي در جوبر واقع در نزديكي پايتخت غير منتظره نبود.

خالد العبود دوشنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: دمشق اطلاعاتي مبني بر كاربرد سلاح شيميايي عليه شهروندان و نيز سوء استفاده بين المللي و رسانه اي از اين قضيه با اغراض سياسي خاص در اختيار دارد.

وي تاكيد كرد: دولت سوريه اولين كسي بود كه از سازمان ملل متحد دعوت كرد كه كارشناسان اين سازمان براي بررسي به كارگيري اين نوع سلاح از سوي تروريست ها، به سوريه بيايند اما فشارهايي كه بر اين سازمان بين المللي اعمال شد، مانع از گسيل تيم حقيقت ياب گرديد تا شاید از اين طريق موجبات متهم كردن سوريه در اين قضيه براي برخي كشورها فراهم شود.

خالد العبود تاكيد كرد: طي روزهاي آينده به كمك دو كشور دوست، ايران و روسيه، دلايل انكارناپذيري مبني بر كاربرد سلاح شيميايي توسط تروريست ها عليه مردم و ارتش سوريه ارائه خواهد شد و سازمان ملل نيز دير يا زود به اين امر اعتراف خواهد كرد، اما متاسفانه اين تاخير به قيمت جان مردم سوريه تمام خواهد شد.

دبير مجلس الشعب (پارلمان) سوريه اظهار داشت: جنگ در سوريه يك جنگ "جهاني" است و برخي كشورها مانند قطر و عربستان، بازيچه قدرت هاي بزرگ شده اند و دوگانگي در مواضع اين كشورها نشان مي دهد كه كشورهاي عربي حوزه خليج فارس تا چه اندازه به عنوان ابزار فشار مورد استفاده قرار گرفته اند.

وي گفت: به عنوان مثال عربستان در قضيه بحرين برعكس سوريه عمل كرده و نيروهاي خود را براي دفاع از حكومت در برابر مردم به اين كشور اعزام كرد و از سوي ديگر اعتراض هاي مردم خود در منطقه الشرقيه عربستان را سركوب مي كند.

العبود با توجه به پيروزهاي ارتش سوريه تاكيد كرد: به زودي شاهد مداخله اطلاعاتي عربستان، قطر و تركيه در سوريه خواهيم بود و فرآيندهاي موجود مؤيد حقيقت اين رويكرد جديد است.

ارتش سوريه هنگام سيطره بر منطقه المناشر در محله جوبر در حومه دمشق به مواد سمي و نمونه هايي از مواد شيميايي از جمله كلر دست يافت كه بعضي از آنها ساخت كشورهاي غربي و برخي ساخت عربستان سعودي است.


7/15- tok

پربیننده ترین خبرها