مصر دخالتهای ترکیه را محکوم کرد

مصر دخالتهای ترکیه را محکوم کرد
سه شنبه 25 تير 1392 - 20:15

العالم - مشاور اطلاع رسانی رئیس جمهوری موقت مصر با انتقاد از دخالتهای ترکیه، همه گروه های سیاسی این کشور را به آشتی ملی دعوت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد المسلمانی" روز سه شنبه در یک نشست مطبوعاتی که در قاهره برگزار شد، با بیان اینکه رییس جمهوری موقت مصر از مشارکت همه گروه ها و احزاب در عرصه سیاسی استقبال می کند، پیش بینی کرد که همه گروه های اسلامی از جمله اخوان المسلمین در فرایند آشتی ملی شرکت کنند.

وی اظهار داشت که برخی پُست های وزارتی به گروه اخوان المسلمین پیشنهاد شده است.

المسلمانی همچنین با انتقاد از دخالت برخی کشورها در اوضاع مصر، از دخالت ترکیه در امور داخلی این کشور به شدت اظهار ناخرسندی کرد.

مشاور اطلاع رسانی رئیس جمهوری موقت مصر همچنین با اشاره به سفر "ویلیام برنز" معاون وزیر امور خارجه آمریکا به قاهره، تاکید کرد که مصر تسلیم ِ شروط و خواسته های هیچ کشوری نخواهد شد.

وی تاکید کرد: تصمیم گیری ها در مصر کاملا" ملی خواهد بود.

در اولین واکنش ِگروه اخوان المسلمین به دعوت برای آشتی ملی، "محمد البلتاجی" از رهبران حزب آزادی و عدالت، صحبت از این موضوع در مصر (در شرایط فعلی) را صرفا" دروغ خواند.

البلتاجي افزود: آشتی ملی در مصر بر پایه و اساس "کودتای نظامی" برقرار نخواهد شد.

وی همچنین گفت: حازم الببلاوي که مامور تشکیل دولت جدید در مصر شده تاکنون هیچ پیشنهادی به حزب آزادی و عدالت درباره اعطای پُست وزارتی در دولت انتقالی نداده ولی در عین حال اعلام کرد که این حزب، هر پیشنهادی را دراین خصوص رد خواهد کرد.

اوضاع و احوال مصر در روزهای اخیر بحرانی است و طرفداران و مخالفان محمد مرسی رییس جمهور برکنار شده مصر در شهرهای مختلف این کشور از جمله قاهره روبه روی هم صف آرایی کرده اند که پلیس مصر نیز با دخالت خشونت بار خود بر ادامه این بحران افزوده است.

امروز وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که در اثر درگیری روز دوشنبه میان نیروهای امنیتی و طرفداران محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر در قاهره، 7 نفر کشته و 265 نفر نیز مجروح شده اند.

پلیس و نیروهای امنیتی مصر نیز روز گذشته بیش از 400 نفر از طرفداران محمد مرسی را در قاهره دستگیر کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها