پس از سال ها تعقیب و گریز:

خطرناک ترین قاچاقچی مکزیکی دستگیر شد

خطرناک ترین قاچاقچی مکزیکی دستگیر شد
چهارشنبه 26 تير 1392 - 17:13

روزنامه انگلیسی "دیلی میل" نوشت لحظه بازداشت میجل انگل تریوینو مکزیکی ملقب به "زد – 40" سرکرده باند قاچاق مواد مخدر "زیتاس"، هشت اسلحه خودکار و دو میلیون دلار پول از وی به دست آمد. همچنین در منزل وی یک و نیم تن کوکائین و مقادیر زیادی سلاح کشف و ضبط شد.

به نوشته دیلی میل، "زد – 40" سرکرده با سابقه مکزیکی یکی از عمده ترین سرکردگان قاچاق مواد مخدر است که از سال 2006 ، جان حدود صد هزار مکزیکی را گرفته است.
به نوشته این روزنامه، زد – 40، درصورتی که وارد منطقه ای شود که دشمنانش درآن جا باشند، ده ها نفر را می کشد، در سال 2010 ، باند "زیتاس" 72 مهاجر مکزیکی را در مزرعه ای واقع در مرزهای میان آمریکا و مکزیک به قتل رساند و سپس به جمع آوری اجساد اقدام کرد واین اجساد را به داخل مزرعه انداخت تا پوسیده شود.

در همان سال، باند "زیتاس" به کشتن پنج نفر در منطقه "ابوداکا" اقدام کرد و نامه هایی را روی اجساد آنان قرار داد که درآن نوشته شده بود که این سزای باندهای رقیب در قاچاق مواد مخدر و نیز هر کسی است که با پلیس همکاری کند.
در سال 2007، باند "زیتاس"، سر 27 کشاورز را قطع کرد و آن ها را در داخل مزرعه ای در مرزهای گواتمالا انداخت. بنا به اعلام رادیو "بی.بی.سی" مسئولان مکزیکی "زد – 40" را در شمال مکزیک بازداشت کردند.

" زد-40 " پس از کشته شدن "هربیرتو لازکانو" سرکرده سابق این باند قاچاق مواد مخدر در اکتبر 2012 ، به عنوان سرکرده آن انتخاب شد.

به گفته خبرنگاران، بازداشت تریوینو پیروزی بزرگی برای مسئولان مکزیکی در مبارزه با تجارت مواد مخدر به شمار می رود. سخنگوی دولت مکزیک در نشستی مطبوعاتی بازداشت "تریوینو" را تایید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها