پشت پرده اختلافات شدید جریان القاعده و ارتش آزاد

پشت پرده اختلافات شدید جریان القاعده و ارتش آزاد
چهارشنبه 26 تير 1392 - 22:14

اطلاعات منتشر شده از سوي سركرده هاي گروه موسوم به ارتش آزاد سوريه درباره هلاكت "ابوبصير اللاذقاني" از فرماندهان اين ارتش توسط گروه تروريستي موسوم به "امارت اسلامي عراق و شام" تنها نيمي از حقيقت است.

به گزارش شامگاه چهارشنبه پايگاه خبري شبكه العالم در پی تبلیغات گسترده سران ارتش آزاد در مورد ترور این فرمانده فعال در جبهه ادلب، اعضای دولت اسلامی عراق و شام زبان به سخن گشوده و تاکید می کنند که آنچه در مورد وی گفته شده، تنها نیمی از حقیقت بوده است.

 منابع نزدیک به جریان افراطی امارت اسلامی عراق و شام به خبرگزاری لبنانی آسیانیوز اعلام کردند که دروغ هايي كه درباره علت هلاكت ابوبصير منتشر شده ما را وادار كرده است كه دست از سكوت برداريم و حقايق را براي افكار عمومي فاش كنيم.
به گفته این منابع، «محمد كمال الحمامي» ملقب به «ابو بصير اللاذقاني»، از برجسته‌ترين سركردگان ارتش آزاد سوريه، قرباني يك دام شد و حكايت هلاكت او از اين قرار است كه وي آنگونه كه برخي منابع مي گفتند، عضو جدا شده از ارتش سوريه نبود ولي در عين حال خود را سرهنگ معرفي مي كرد و تجربه او در رويدادهاي سوريه در واقع به مشاركت در برخي تظاهرات در منطقه السكنتوري محدود مي شود كه بعد از ورود نيروهاي ارتش سوريه به اين منطقه وي به كوه هاي اطراف پناه برد.

اين منابع مي افزايند: ابوبصير قرباني دامي شد كه از سوي هواداران سليم ادريس رئيس گروه موسوم به ارتش آزاد براي وي گذاشته شده بود زيرا اقدامات تحريك آميز ابوبصير در حق گروه هاي مسلح مخالف نظام سوريه پس از آن شروع شد كه  سليم ادريس از رسيدن سلاح هاي پيشرفته به دست مخالفان مسلح خبر داد و ابوبصير به دستور ادريس تلاش كرد بين گروه هاي مسلح اسلام گرا با توزيع گزينشي سلاح، فتنه ايجاد كند.

به گفته عضو ارشد جریان القاعده در سوریه، ما از تمام تحركات وي آگاه بوديم و برخي گروه هاي مسلح مي خواستند وي را جذب كنند و از وي خواستند براي انجام عمليات با آنها هماهنگي و همكاري كند اما ابوبصير به اين بهانه كه ما نقشي مشكوك در جنگ سوريه ايفا مي كنيم از همكاري با آنها خودداري كرد.

به گفته اين منابع ادعاي هدف قرار گرفتن ابوبصير از سوي گروه موسوم به "امارات اسلامي عراق و شام" مردود و به مثابه تلاشي براي بيان اين امر است كه وي فردي انقلابي بوده و از شليك گلوله به سوي مبارزان سر باز زده است.

اين منابع مي افزايند: روزي درگيري بين ابوبصير و هوادارانش از يك طرف و شماري از مبارزان - منظور اعضای امارت اسلامی عراق و شام - كه در خطوط مقدم مستقر بودند، صورت گرفت و ابوبصير سعي كرد نگهبانان اين منطقه را خلع سلاح كند اما ديري نپاييد كه اين امر به درگيري مسلحانه منجر شد زيرا اين افراد از تحويل دادن سلاح خود اجتناب كردند.

به گفته اين منابع با شدت يافتن اين درگيري ادريس در صدد ميانجيگري و بازگردان اوضاع به روال سابق برآمد اما در نهايت ابوبصير جان خود را از دست داد و ما معتقديم كه پيام ما به مدعيان رهبري انقلاب سوريه رسيد و دلايل و شواهد كافي داريم كه دروغ كساني را كه ادعا مي كردند مسئله ما را در بروكسل و كنفرانس هاي جهاني رهبري مي كنند، فاش مي سازد و نيز ثابت مي كند كه ادريس چگونه كساني را كه احساس مي كرد رقيبش هستند ازسر راه خود برداشت.

 

پربیننده ترین خبرها