حمدین صباحی: اخوان المسلمین سزاوار سقوط بود

حمدین صباحی: اخوان المسلمین سزاوار سقوط بود
سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:43

دبیر کل حزب ملی گرای مصر تاکید کرد حادثه ای که در مصر رخ داد تحول تاریخی عظیم و بیانگر این واقعیت است که ملت مصر، ملتی متدین است و بر دفاع از تمدن و فرهنگ عربی ـ اسلامی و دفاع از اسلام تاکید دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حمدین صباحی در گفت وگو با خبرگزاری آسیا، با دفاع از انقلاب سی ام ژوئن افزود: ملت متدین مصر که بخشی از امت عرب است، با رقم زدن انقلاب سی ام ژوئن ( برکناری محمد مرسی، رییس جمهور اخوانی مصر) ثابت کرد که مدعیان دین نمی توانند این ملت را به تمسخر بگیرند و آنها با اشتباهاتی که مرتکب شدند، سقوط کردند و سزاوار آن بودند.
وی گفت: به نظر من آینده هر طرح به اصطلاح اسلام سیاسی (تفکر اخوانی) در مصر و میهن عربی محکوم به آن چیزی خواهد بود که در سی ام ژوئن رخ داد. ما اکنون امیدواریم که خداوند نعمت خود را به مصری ها کامل کند تا نظام دموکراتیک واقعی پایبند به دین در کشور برپا شود.
این رهبر جبهه نجات ملی مصر با بیان اینکه، این نظام دینی باید با گذشت و تسامح و بدون تعصب و نفرت باشد و به مسلمانان و مسیحیان خدمت کند نه اینکه در جهت خدمت به یک گروه باشد، تصریح کرد: زمانی که در این تجربه موفق شویم تاثیر آن جهان عربی را فرامی گیرد. به نظر من اکنون به اصطلاح گروه های اسلام سیاسی آینده ای ندارند آینده از آن طرح ملی دموکراتیکی است که به اسلام احترام بگذارد و به آن پایبند باشد و از آن به عنوان یک عقیده و فرهنگ دفاع کند بدون اینکه از اسلام به عنوان ابزار استفاده نماید.
صباحی در باره عملکرد آمریکا در مصر به ویژه اینکه هم پیمان اخوان المسلمین بوده است، افزود: دولت آمریکا سرانجام واقعیت ها را خواهد پذیرفت و اکنون این ملت مصر است که قواعد بازی را درک می کند نه دولت آمریکا و آمریکا باید به خواست و اراده مردمی که با انقلاب سی ام ژوئن دیدگاه خود را بیان کرد ، توجه و این مسیر را دنبال کند.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها