فرمانده نیروهای مسلح مصر: مردم به خیابانها بریزند

فرمانده نیروهای مسلح مصر: مردم به خیابانها بریزند
چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 14:24

فرمانده نیروهای مسلح مصر با تأکید بر آمادگی مسئولان این کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، از مردم مصر خواست جمعه آینده در حمایت از ارتش برای مقابله با خشونت به خیابانها بریزند .

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالفتاح السیسی" در مراسم فارغ التحصیلی گروهی از دانشجویان دانشکده نیروی دریایی و هوایی گفت که چند ماه قبل از آغاز درگیری ها بین اسلامگرایان و دیگر جریانها به مرسی درباره این مسأله هشدار داده بود.
وی در این سخنرانی که به صورت زنده از شبکه العالم پخش شد، تأکید کرد: انتخابات آینده تعیین کننده خواهد بود و در صورت دستیابی یک نامزد به اکثریت آرا، بر کشور حکومت خواهد کرد و دولت تشکیل خواهد داد.
السیسی خاطرنشان کرد: به هیچ کس اجازه نمی دهیم مصر را به سوی دالانی تاریک هدایت کند.

السیسی اظهار داشت: مصری ها باید به خیابانها بریزند و حمایت خود را از ارتش برای مقابله با خشونت و تروریسم البته در صورت وقوع آن اعلام کنند.
فرمانده نیروهای مسلح مصر خاطرنشان کرد: از همه مصری ها دعوت می‌کنم جمعه آینده به خیابانها بریزند و به دنیا بگویند که اراده و حق تصمیم گیری دارند.
وی تکرار کرد: از همه مصری‌ها دعوت می‌کنم که جمعه آینده به خیابانها بیایند تا به من حق مقابله با خشونت را بدهند.
السیسی با بیان اینکه ارتش از اقدامات خود هیچگاه عقب نشینی نخواهد کرد، اظهار داشت: در صورت بروز مشکلی بزرگ یا هنگامی که بخواهد چنین مشکلی روی دهد، ارتش هیچگاه به انتظار نخواهد نشست.
السیسی ادامه داد: ما مرسی را فریب ندادیم و تأکید کردیم که موضع ما ملی است؛ پاسخ مرسی به راه کار پیشنهادی ما موجب می‌شد که کشور به سوی نابودی و دالانی تاریک هدایت شود.
فرمانده نیروهای مسلح مصر گفت: ما به رئیس جمهور سابق گفتیم که یا پست خود را ترک کند و یا اینکه دوباره رأی اعتماد مردم را تجدید کند.
السیسی تأکید کرد: به رئیس جمهور سابق گفتم که میلیونها مصری به خیابانها خواهند آمد ولی او می گفت که آنها فقط چند هزار نفر هستند.
وی ادامه داد: یک هفته قبل از 30 ژوئیه همه گروه‌ها را به گفت و گو برای خروج از بحران فرا خواندیم؛ و ما مرسی را درباره هر کدام از بیانیه‌های نیروهای مسلح قبل از صدور آن مطلع می کردیم.
السیسی مدعی شد: مخالفت مردم مصر با طرح مرسی بسیار گسترده بود.
وی تأکید کردکه امروز نشستی در ساختمان ریاست جمهوری با حضور همه جریان ها برای حل بحران تشکیل می شود.

پربیننده ترین خبرها