امیر جدید قطر حامی مخالفان سوری است

امیر جدید قطر حامی مخالفان سوری  است
پنج‌شنبه 3 مرداد 1392 - 14:00

العالم - نماینده ائتلاف ملی مخالفان سوریه در دوحه گفت: شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر جدید قطر به حمایت از مخالفان سوری تا سرنگونی نظام بشار اسد رییس جمهوری سوریه ادامه می دهد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نزار الحراکی در پاسخ به برخی پیش بینی ها درباره کاهش حمایت دوحه از مخالفان سوری پس از کناره گیری حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر پیشین قطر، از قدرت، افزود: در دیدار با امیر جدید قطر اهمیت ادامه حمایت دوحه از مخالفان سوری را مورد تاکید قرار دادم و شیخ تمیم نیز گفت به این حمایت ها ادامه می دهد.

الحراکی بدون توضیح درباره موضوع ارسال سلاح از سوی قطر برای مخالفان سوری، ادامه داد: شماری از کشورهای عربی از مخالفان حمایت نظامی به عمل می آورند اما مشخص نیست چه نوعی از سلاح و تجهیزات نظامی را ارسال خواهند کرد.

به گفته وی، احمد الجربا رییس ائتلاف قصد دارد در روزهای آینده برای هماهنگی درباره کمکهای قطر به مخالفان راهی دوحه شود.  

الحراکی چند روز قبل نیز با شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان در این کشور ملاقات کرد اما جزییات آن اعلام نشده است.

قطر در زمان شیخ حمد از مهمترین حامیان مخالفان سوری بود اما شیخ تمیم تاکنون سخنی درباره اولویتهای سیاست خارجی قطر بیان نکرده است به همین دلیل کارشناسان پیش بینی می کنند حمایت قطر کاهش یابد.

عربستان در ماه های اخیر خود را به عنوان یکی از حامیان اصلی مخالفان سوریه نشان داده تا از نفوذ افراد مسلح تروریست مورد حمایت قطر بکاهد؛ اما الحراکی گفت که انتظار ندارد سفر الجربا به قطر باعث تنش در روابط ائتلاف ملی مخالف سوریه با ریاض شود.

پربیننده ترین خبرها