هشدار در باره فراگیر شدن هرج و مرج در مصر

هشدار در باره فراگیر شدن هرج و مرج در مصر
جمعه 4 مرداد 1392 - 15:07

قاهره ـ العالم- دبير كل جمعيت وحدت اسلامي با اشاره به وضعیت بغرنج مصر، درباره فراگير شدن هرج و مرج در کشور درصورت عاقلانه عمل نكردن و پرهیز از خشونت هشدار داد.

كمال هلباوي روز جمعه در گفتگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: ضروری است که آشتي ملي در اولويت قرار گيرد زیرا در صورت عاقلانه عمل نكردن مصر در معرض تهديد قرارخواهد گرفت.

وي گفت: دعوت براي تكفير، تندروي و خشونت ممكن است كشور را به سرنوشت عراق، افغانستان يا سومالي دچار كند. عبدالفتاح السیسی، فرمانده ارتش مصر، در دستگاه هايي فعاليت مي كند كه اطلاعات به آنها مي رسد، درحالي حتي به مردم و احزاب سياسي نيز چنين اطلاعاتي نمي رسد.

هلباوي با بيان اينكه آشتي ملي یک ضروریت برای کشور و بايد در صدر اولويت ها قرارگيرد ، تاكيد كرد: ارتش مصرتنها نهاد قادر براي حفظ امنيت و برخورد با تروريست هاست؛ در غير اين صورت آمريكا در امور داخلي مصر دخالت خواهد كرد.

قرار است امروز (جمعه) به دعوت فرمانده ارتش مصر، مردم در دفاع از عملکرد ارتش برای برکناری محمد مرسی رییس جمهور اخوانی این کشور، به خیابان ها بیایند و از سوی دیگر طرفداران مرسی اقدام ارتش را کودتا قلمداد می کنند و با حضور در خیابان و تجمع های اعتراضی خواستار بازگشت مرسی به قدرت هستند. 

Swh -07-23-04
 

پربیننده ترین خبرها