خشم مردم تونس از ترور دبیرکل جنبش الشعب

خشم مردم تونس از ترور دبیرکل جنبش الشعب
جمعه 4 مرداد 1392 - 16:07

تونس (العالم) ـ ترور محمد براهمی در روز پنجشنبه سوم مرداد ماه، واکنش های شدیدی را در تونس و چندین پایتخت در سراسر جهان در پی داشت. جنبش النهضه با محکوم کردن این ترور، وعده داد که حکومت تونس مجرمان را تحت پیگرد قرار می دهد.

در همین حال، اتحادیه کل مشاغل تونس در اعتراض به ترور "محمد البراهمی" از نمایندگان معارض مجلس ملی موسسان تونس امروز (جمعه) را اعتصاب عمومی اعلام کرد.
هنوز حادثه  ترور شکری بلعید سیاستمدار و معارض تونسی فراموش نشده بود که حادثه دیگر ترور محمد براهمی رخ داد. براهمی هنگام خروج از منزل، بر اثر اصابت 11 گلوله کشته شد و سیاستمداران تونسی این جنایت را پیام قاتل به همه مردم تونس می دانند.
براهمی از استان سيد بوزيد به علت مبارزاتی که از زمان  دانشجویی داشت چهره شناخته شده ای بشمار می رفت و در سال 2005 به همراه همکارانش جنبش وحدوی ناصری را تاسیس کرد.
حسین عباسی دبیرکل اتحادیه های کارگری تونس در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: این حادثه نتیجه رفتار کسانی است که موافق با گفت و گو نبوده  و آن را باور ندارند. گمان می کردیم با ترور شکری بلعید خشونت ها به پایان می رسد اما با کشته شدن براهمی درمی یابیم که خشونت ها همچنان ادامه دارد.
از سویی علی عریضی نخست وزیر تونس تاکید کرد که حکومت با عمل به وظیفه ملی خود و برقراری امنیت، مجرمان را در هر جا که باشند تحت پیگرد قرار می دهد.
احمد صدیق عضو جنبش مردمی تونس در مصاحبه با العالم گفت: حادثه ترور محمد براهمی یک بار دیگر ثابت کرد که جنایت در کشور همچنان ادامه دارد و هر کسی که به وظیفه خود درافشای ماهیت جنایتکاران عمل نکند باید منتظر وقوع جنایات بیشتری باشد.
"محمد براهمی" دبیر کل جنبش الشعب و معاون رئیس این جنبش، صبح روز (پنجنشبه 3مرداد ماه) در حمله افراد مسلح به منزل وی در پایتخت تونس به قتل رسید. مهاجمان با شلیک 11 گلوله وی را از پای درآوردند.
البراهمی از مخالفان عادی سازی روابط تونس با رژیم صهیونیستی بود و کمتر از یک ماه پیش در دیدار اعضای حزب الشعب با نخست وزیر تونس، با انتقاد شدید از قطع رابطه تونس با سوریه، خواستار تجدید نظر در این تصمیم و از سرگیری روابط تونس با دمشق شده بود. او از شخصیت های برجسته جریان چپ در تونس بود و جایگاه مهمی در میان جریان های سیاسی تونس داشت.
ترور محمد براهمی، همزمان با جشن جمهوری در تونس و در ماه مبارک رمضان، خشم و تنفر شدید مردم را در پی داشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها