روایت ترور دبیرکل جنبش الشعب تونس از زبان همسرش

روایت ترور دبیرکل جنبش الشعب تونس از زبان همسرش
جمعه 4 مرداد 1392 - 17:36

تونس (العالم)- خبر ترور "محمد براهمي" دبیرکل جنبش الشعب و عضو مجلس موسسان تونس، اعضای این مجلس و مردم تونس را غافلگیر و متاثر کرد.

ترور براهمی عضو مجلس موسسان و  فعال ملی تونسی فقط چند ماه پس از ترور "شکری بلعید" سیاستمدار و معارض تونسی، صورت می گیرد و این ترور بار دیگر تنش و خفقان را به کشور باز گرداند زیرا این جنایت نیز ، تفاوت چندانی با جنایت ترور بلعید ندارد ، و تفاوت آن در تعداد گلوله هایی است که به بدن براهمی اصابت کرد.
همسر براهمی روز جمعه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت:"وی را با گلوله درمقابل منزل هدف قرار دادند.
وی افزود: براهمی را درحالی که کشته شده بود، پیدا کردیم، تیراندازی زمانی به سوی او انجام شده بود که پشت فرمان خودرو نشسته بود و عاملان این جنایت درحالی که سوار بر موتور بودند به سوی او تیراندازی کردند.
جنبش النهضه به دست داشتن دراین ترور متهم است و دولت تونس هم مسئول خشونت سیاسی معرفی شده و از آن خواسته شده است که استعفا دهد.
"خالد الكريشي" سخنگوی رسمی جنبش الشعب تونس درمصاحبه با العالم، گفت: مسئولیت اخلاقی و سیاسی این حادثه متوجه دولت علی العریض، نخست وزیر تونس است.
وی اظهار داشت: دولت تونس باید فوراً استعفا کند و به طور کامل مسئولیت اخلاقی و سیاسی این حادثه را بپذیرد.
به دنبال ترور ابراهیمی، در خیابان بورقیبه شهر تونس و دیگر شهرهای این کشور راهپیمایی هایی برگزار شد و راهپیمایان خشمگین این اقدام تروریستی را محکوم کردند و خواستار بسیج مردم و سرنگونی دولت شدند.
"شاكر الشابي" فعال سیاسی تونسی در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: ترور براهمی اقدامی تاسف بار است و ما دولت را مسئول آن می دانیم  و باید استعفا دهد.
هزاران نفر از تونسی ها با تجمع مقابل وزارت کشور در خیابان الحبیب بورقیبه در مرکز شهر تونس، ترور محمد براهمی را محکوم کردند.
تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی جنبش النهضه که ائتلاف حاکم در این کشور را برعهده دارد، محکوم کردند و سرنگونی حکومت این کشور و انحلال مجلس ملی موسسان تونس را خواستار شدند.
نیروهای امنیتی تونس نیز با استفاده از باتوم و گازهای اشک آور درصدد متفرق کردن تظاهر کنندگان برآمدند و درعین حال ، تظاهرکنندگان نیز تاکید کردند که به اعتراض خود ادامه خواهند داد.
تظاهرات به چند شهر دیگر تونس از جمله صفاقس و سيدي بوزيد گسترش یافته است.
محمد براهمی"دبیر کل جنبش الشعب و معاون رئیس این جنبش، صبح روز (پنجنشبه 3مرداد ماه) در حمله افراد مسلح به منزل وی در پایتخت تونس به قتل رسید. مهاجمان با شلیک 11 گلوله وی را از پای درآوردند.
البراهمی از مخالفان عادی سازی روابط تونس با رژیم صهیونیستی بود و کمتر از یک ماه پیش در دیدار اعضای حزب الشعب با نخست وزیر تونس، با انتقاد شدید از قطع رابطه تونس با سوریه، خواستار تجدید نظر در این تصمیم و از سرگیری روابط تونس با دمشق شده بود.
ترور محمد براهمی، همزمان با جشن جمهوری در تونس و در ماه مبارک رمضان، خشم و تنفر شدید مردم را در پی داشته است.
26-11:43

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها