محکومیت حمله به دفتر العالم درمصر ادامه دارد

محکومیت حمله به دفتر العالم درمصر ادامه دارد
جمعه 4 مرداد 1392 - 19:22

امان (العالم)- شخصیت های سیاسی و حقوقی اردن حمله نیروهای امنیتی مصر به دفتر شبکه العالم در قاهره را محکوم کردند.

عریب الرنتاوی، مدیر مرکز مطالعات سیاسی "قدس" روز جمعه  در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: حمله نیروهای امنیتی مصر به دفتر شبکه العالم و مصادره تجهیزات این دفتر نقض آشکار آزادی مطبوعات و رسانه است.
الرنتاوی از مقامات مصری خواست این قبیل اقدامات را متوقف کنند و افزود: بیم آن داریم که پشت پرده این تصمیم اغراض سیاسی نهفته باشد.
از سوی دیگر نضال منصور، مدیر کل مرکز حمایت از آزادی روزنامه نگاران در اردن، نیز به العالم گفت: ما با بستن شبکه های ماهواره ای، جلوگیری از کار خبرنگاران و مصادره تجهیزات مربوط به کار رسانه ای مخالفیم. از این رو از دولت جدید مصر می خواهیم تدابیر فوری را برای اصلاح تعامل نهادهای مصری با رسانه ها اتخاذ کند.
گفتنی است نیروهای امنیتی مصر شنبه گذشته بدون ارائه هر گونه توضیح با حمله به دفتر شبکه العالم در قاهره احمد سیوفی مدیر دفتر شبکه را بازداشت و تجهیزات آن را مصادره کردند.
قرار است احمد سیوفی که به قید وثیقه آزاد شده است به اتهام فعالیت بدون مجوز به دادستانی کل مصر معرفی شود.
این در حالی است که دفتر شبکه در قاهره، حدود یک ماه پیش درخواست مجوز فعالیت این شبکه را به مقامات ذیربط تحویل داده بود و بر خلاف موارد قبلی، برای اولین بار این درخواست را مسوولان اخذ کرده اند!
حمله به دفتر شبکه العالم در قاهره را محافل رسانه ای و سازمان های مدنی بطور گسترده محکوم و آن را در تعارض با آزادی رسانه ها و آزادی بیان ارزیابی کرده اند.

MKH-26-11:40

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها