مصاحبه خواندنی مدیر دفتر العالم در مصر پس از آزادی

مصاحبه خواندنی مدیر دفتر العالم در مصر پس از آزادی
يکشنبه 30 تير 1392 - 23:23

قاهره، العالم- مدير دفتر شبكه العالم در قاهره با اظهار شگفتي از تصميم دادستاني مصر در آزاد كردن وي به قيد ضمانت، رفتار نيروهاي امنيتي مصر را بي‌رحمانه و حاكي از نوعي دشمني نامفهوم و نگران‌كننده توصيف كرد.

احمد السيوفي در تماس تلفني ظهر امروز (یکشنبه) با برنامه "تحت الضوء" شبكه خبری العالم گفت: من هم اکنون درحال خروج از دادستاني هستم و به پاسگاه پليس مي روم. دادستاني مرا با قید ضمانت به مبلغ 10 هزار جُنيه مصري (5 میلیون تومان) آزاد كرده و بايد اين مبلغ برای ضمانت پرداخت شود تا پليس مرا آزاد كند. ما توانستيم اين مبلغ را فراهم كنيم و به قصد انجام مراحل اداري به سوي پاسگاه مي رويم.

وي افزود: قبل از این نیز، نیروهای امنیتی مصر دو بار به دفتر العالم در قاهره حمله کرده اند، اما اين اولين بار است كه با قيد ضمانت آزاد شده ايم زيرا در دو دفعه قبلي بدون قيد وثيقه آزاد شدم . رفتار نيروهاي پليس اين بار بسيار بد بود و همين امر باعث تعجب و نگراني من شده است.

السیوفی ادامه داد: در بازپرسي هاي دادستاني مصر هم يكي از اتهامات وارده به من انتشار اخبار مخلّ امنيت عمومي مصر بود كه من این اتهام را رد کرده و از آنها خواستم يك نمونه از اين اخبار را با سند ذکر کنند.
مدير دفتر شبكه العالم در قاهره تاکید کرد: بی شک ما چنين اخباري منتشر نكرده‌ايم و همه اينها تهمت هاي بي اساس است و در اين ميان عاملي وجود دارد كه باعث اين بدرفتاري ها شده و ما از آن بي خبريم.

السيوفي در ادامه خاطرنشان کرد: از ديگر اتهامات وارد شده به ما داشتن دستگاه "اس ان جي" در دفتر بود كه بعد از تفتيش مشخص شد هيچ دستگاه پخش ماهواره اي در دفتر وجود ندارد. به اين ترتيب توانستيم از تمام اتهاماتي كه به ما وارد شد، كاملا مبرا شويم، اما با اين حال دادستاني فقط به شرط ضمانت حاضر به آزادي من شد.

وي اظهار داشت: بعضي از اتهاماتي كه دادستاني به ما وارد كرد بسيار عجيب و مضحک بود، مانند انتشار اخبار مخل امنيت و نظم عمومي كه با در نظر گرفتن اين مساله كه آنها نتوانستند حتی یک نمونه از اين گونه اخبار را ارائه بدهند، مشخص مي شود که اين فقط يك تهمت نيست و بیشتر به لطیفه ای خنده‌آور شبیه است.

پربیننده ترین خبرها