اخوان المسلمین مصر: گفت و گو غیر ممکن است

اخوان المسلمین مصر: گفت و گو غیر ممکن است
شنبه 5 مرداد 1392 - 14:28

العالم، قاهره - سخنگوی حزب آزادی و عدالت - شاخه سیاسی اخوان المسلمین مصر - گفت و گو با مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده را غیر ممکن دانست و تنها راه ممکن برای آشتی ملی را بازگشت مرسی به قدرت دانست.

"محمد زیدان" روز شنبه در گفت و گو با شبکه العالم خواستار به رسمیت شناختن قانون اساسی و پذیرش دموکراسی مبتنی بر نتیجه انتخابات گذشته شد و گفت: مردم مصر آزادانه پای صندوق های رای حاضر شدند و آرای خود را در صندوق انتخابات ریاست جمهوری و مجلس مصر ریختند. آیا می توان نظر به این روشنی مردم را نادیده گرفت و آیا برای تصمیم گیری های سیاسی باید از طریق به خیایان کشاندن مردم عمل کرد؟.

سخنگوی حزب آزادی و عدالت، شرایط کنونی کشور را پوچ توصیف کرد و اظهار داشت: فکر می کنم در انتخابات آینده، نظامیان حاکم بر مصر، میدان ها را میان نامزدها تقسیم کنند و بالگردها بر فراز این میدان ها به تصویربرداری از جمیعت های حاضر بپردازند آنگاه میدانی که تجمع بزرگ تری از مردم در آن حاضر شده اند، مامور تشکیل کابینه می شود.

زیدان با تاکید بر اینکه دخالت ارتش در امور سیاسی، کشور را به بیراهه خواهد کشاند، تاکید کرد: انتخابات آتی، آنهم پس از کودتا علیه دموکراسی و لغو مرحله انتقالی که مرسی عهده دار آن بود، دیگر نمی تواند سودمند باشد. بنابراین، وقت آن رسیده است که کمی به عقب تر از کودتا بازگردیم و دوباره مشروعیت قانون اساسی را بر کشور حاکم کنیم تا آشتی ملی میان همه گروه های سیاسی حاصل شود.

محمد زیدان ادعای ناممکن بودن بازگشت مرسی به ریاست جمهوری در این مرحله را غیرقابل قبول دانست و تاکید کرد: هواداران مرسی به تحصن و تظاهرات مسالمت آمیز تا بازگشت او به قدرت ادامه خواهند داد.

21:17.26
 

پربیننده ترین خبرها