به فرمانده ارتش مصر پیشنهاد شد؛

طرح نامزد سابق رياست جمهوري برای بازگشت مرسی

طرح نامزد سابق رياست جمهوري برای بازگشت مرسی
يکشنبه 6 مرداد 1392 - 11:05

نامزد سابق انتخابات رياست جمهوري مصر از فرمانده نيروهاي مسلح این کشور خواست تا طرح وي را براي حل بحران اين كشور بپذيرد.

"محمد سليم العوا" روز یکشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم از "عبدالفتاح السيسي" فرمانده كل نيروهاي مسلح و وزير دفاع مصر خواست تا طرح وي براي حل بحران كنوني اين كشور را بپذيرد.
اين طرح را كه العوا به همراه شماري از شخصيت هاي مصري براي برون رفت از بحران ارايه كرده است، شامل بازگشت محمد مرسي رئيس جمهور معزول به قدرت و تشكيل دولتي ملي است كه گروه اخوان المسلمين به طور ضمني از آن استقبال كرده و وعده داده است كه آن را بررسي مي كند.

وي خاطرنشان کرد: قتل و خونريزي هرگز بحران مصر را حل نخواهد كرد و ضروري است كه گفتگوي سياسي و دموكراتيك در اين كشور برقرار شود.
العوا تأکید کرد: اميدوارم كه عبدالفتاح السيسي به اين طرح پاسخ مثبت بدهد و من او را حقيقتا از قديم مي شناسم و اميدوارم به آن پاسخ مثبت بدهد.
محمد سلیم العوا افزود: اگر پاسخ مثبت هم ندهد ما از ارايه توصيه و مشورت دست نخواهيم كشيد و طرح دوم و سومي را ارايه خواهيم كرد زيرا مصر با ارزش تر از آن است كه آن را در چرخه خون و خونريزي رها كنيم تا از دست برود.
این نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری مصر تصريح كرد: قتل در خيابان، سرکوب و کشتار تظاهرات كنندگان و تعرض به آنها همانند بامداد دیروز (شنبه) و جمعه شب گذشته به نتيجه نمي رسد بلکه تنها راه نتیجه بخش همان گفتگوي سياسي دموكراتيك است كه ما در تلاش براي تحقق آن هستيم.
در این طرح العوا توصیه شده كه دولت توافقي جديدي با تفويض محمد مرسي به عنوان رئيس جمهور قانوني مصر تشكيل شود و حازم الببلاوي نخست وزير كنوني مصر در آن جايي نداشته باشد.
اين طرح همچنين بر برگزاري انتخابات مجلس نمايندگان طی دو ماه از تاريخ برگزاري اولين جلسه دولت جديد و سپس تشكيل دولتي دائمي و بعد از آن تعيين زمان انتخابات رياست جمهوري براساس قانون اساسي تاكيد دارد.
به دنبال فراخوان فرمانده ارتش مصر برای حضور مخالفان مرسی طی روز جمعه گذشته (4مردادماه) در خیابان ها، حامیان مرسی نیز به صورت گسترده تظاهرات کردند.
این تجمع ها به درگیری میان طرفداران "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنار شده مصر و مخالفانش طی روزهای جمعه و شنبه (4 و 5 مرداد ماه) منجر شد به طوری که 120 نفر کشته و بیش از 4هزار نفر مجروح شدند.
MKH-28-23:33

پربیننده ترین خبرها