وصیت دبیرکل جمعیت وفاق در جمع عزاداران

وصیت دبیرکل جمعیت وفاق در جمع عزاداران
يکشنبه 6 مرداد 1392 - 12:46

دبیر کل جمعیت وفاق بحرین، به مردم این کشور سفارش کرد که پس از بازداشت یا شهادتش، مردم به انقلاب پایبند باشند و از آن دست نکشند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "شیخ علی سلمان" در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در دیدار با عزاداران هیأت "کرباباد شرقی" در پاسخ به سئوال شخصی مبنی بر این که در صورت بازداشت شما، چه کنیم گفت: سفارش می کنم که به انقلاب پایبند باشید. این انقلاب امانتی بر گردن یکایک ماست، فرقی نمی کند چه کسی شهید یا بازداشت شود، وظیفه همه ما ادامه انقلاب تا تحقق اهداف عادلانه آن است.

وی درباره تدابیر احتمالی رژیم آل خلیفه ضد مخالفان گفت: در حکومت دیکتاتوری هر لحظه باید منتظر چنین مسائلی بود و چنین مشکلاتی جز با جایگزین شدن حکومت دموکراتیک حل نخواهد شد.

شیخ علی سلمان تاکید کرد: در دولت دموکراتیک، اگر با دولت اختلاف پیدا کنی تو را اخراج نمی کنند و برخورد نژادپرستانه ندارند، اما در بحرین حتی آب خوردن نیز به اراده سیاسی حاکمان بستگی دارد و تا وقتی استبداد بر این کشور حاکم باشد، این روند تغییر نخواهد یافت.

وی در پاسخ به این سئوال که تا چه حد به کارایی عرصه بین المللی در اعمال فشار بر رژیم حاکم امیدوار است، گفت: مخالفان رژیم دربحرین اعتماد چندانی به عرصه بین المللی ندارند هر چند فشارهای بین المللی یکی از جنبه های تنگ کردن عرصه بر آل خلیفه است؛ و باید این جنبه ها را هم به کار بگیریم اما اعتماد اساسی ما به این جنبه از مبارزه نیست، آن چه می تواند تغییر را در بحرین به نتیجه برساند، حرکت مردم است به همین سبب اعتماد اساسی ما به حرکت مردم و پایمردی آنان در جهت برآورده کردن مطالبات عادلانه خود است.

دبیر کل جمعیت وفاق بحرین با بیان این که رژیم آل خلیفه در طول سال های گذشته سعی در نفوذ امنیتی به داخل این جمعیت داشته است، خاطر نشان کرد: علیرغم همه تلاش ها، رژیم در نفوذ به این جمعیت شکست خورد اما اکنون در تلاش است میان جمعیت های دیگری نظیر وعد و تریبون دموکراتیک نفوذ کرده و میان این جمعیت ها گسست و جدایی ایجاد کند.

شیخ علی سلمان تاکید کرد: رژیم آل خلیفه همواره سعی می کند جامعه را به طیف های مختلف تقسیم کند و به هیچ وجه موافق اتحاد جامعه نیست. به عنوان مثال هرگاه بازرگانان در پی گردهمایی بر می آیند، آن ها را به بازرگانان سنی و بازرگانان شیعه و بازرگانان عرب و بازرگانان عجم تقسیم می کند؛ آن گاه در داخل یک طایفه نیز سعی می کند گسست های دیگری ایجاد کند و به عنوان مثال به سنی ها اجازه نمی دهد یک رهبر داشته باشند. به این ترتیب باید گفت که راهبرد رژیم آل خلیفه بر پایه تقسیم و ایجاد گسست در جامعه استوار است به همین سبب هر کس برای متحد کردن شیعیان و سنی ها اقدم می کند مایه ترس و وحشت آن ها می شود.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها