حضور دوربین العالم در عملیات پاکسازی قابون

سه شنبه 8 مرداد 1392 - 17:13

العالم، دمشق - عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی قابون و جوبر در ریف دمشق از وجود گروه های مسلح و تروریستی ادامه دارد.

ارتش سوریه عملیات خود را در چند محور از دمشق و حومه آن متمرکز کرده است و این بار خبرنگار شبکه العالم نیروهای ارتش را در اطراف قابون نزدیک منطقه جوبر همراهی کرد. گروه های تروریستی تلاش کردند تا از طریق قابون به مناطق اطراف پایتخت نفوذ کنند، اما ارتش مانع نفوذ آنها شد و آنها را به عقب راند.

قابون منطقه ای راهبردی است که گروه های مسلح تلاش می کردند با نفوذ به این منطقه نهايتاً وارد مرکز دمشق شوند، اما ارتش بخش های وسیعی از این منطقه را تحت کنترل خود درآورد. گروه های مسلح هم اکنون در منطقه جوبر مستقر هستند و عملیات پاکسازی جوبر نیز ادامه دارد.

یکی از افسران ارتش سوریه به خبرنگارالعالم گفت : گروه های تروریستی طبق دستورات خارجی تلاش کردند به دمشق نفوذ و این شهر را ناآرام کنند، اما ارتش آنها را غافلگیر کرد و به عقب راند.
وی افزود: ارتش همچنان به تعقیب این گروه ها می پردازد تا آنها را سرکوب کند.

درگیری های قابون به علت ساختار این منطقه سنگین است و به صورت خانه به خانه ادامه دارد. تک تیراندازان گروه های تروریست همچنان فعالیت می کنند و ارتش هم عملیات پاکسازی را ادامه می دهد.

یکی دیگر از افسران ارتش در مصاحبه با خبرنگارالعالم، گفت: گروه های مسلح تلاش می کردند کمک هایی را از مناطق دیگر دریافت کنند، اما ما همه مسیرها را مسدود کردیم و مانع رسیدن کمک به این گروه ها شدیم.

29-23:40


 

پربیننده ترین خبرها