ارتباط فوتبال انگلیس با نقض حقوق بشر در امارات

ارتباط فوتبال انگلیس با نقض حقوق بشر در امارات
چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 10:33

روزنامه "گاردین" نوشت: دولت امارات با وجود نقض آشکار حقوق بشر، تلاش می کند از طریق خرید باشگاههای مطرح و مشهور جهانی مانند "منچسترسیتی" تصویر پیشرفته ای از خود ارائه نماید.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی "گاردین" در گزارشی درباره سوء استفاده از نام باشگاه "منچستر سیتی" از سوی دولت امارات هشدار داد و اعلام کرد این کشور که مالکیت باشگاه مذکور را در اختیار دارد، به نقض حقوق بشر، محاکمه ناعادلانه و سیاسی فعالان و شکنجه زندانیان متهم است.
این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد: سازمان عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر، درباره بازداشت 94 فعال اماراتی و شکنجه آنها در امیرنشین ابوظبی (پایتخت امارات) اعتراض کرده و بازداشت های طولانی مدت این فعالان را به شدت محکوم کرده اند. در همین راستا، سازمان عفو بین الملل اعلام کرده است که این اقدام دولت امارات نشان دهنده آن است که مقامات ابوظبی درصدند تا هر نوع اعتراض را سرکوب نمایند.
گاردین نوشت: به دنبال انتقادات به جا و صحیح فعالان اماراتی از نظام استبدادی حاکم بر امارات و مطالبه آزادی بیان و دمکراسی، دولت آن کشور بر شدت اقدامات سرکوبگرانه خود افزوده است.
به نوشته این روزنامه انگلیسی، سازمان عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر با اشاره به شکنجه هدفمند در زندان های دستگاه امنیتی دولت امارات در ابوظبی، شکایتهایی را مبنی بر شکنجه زندانیان با هدف اخذ اعترافات از آنها دریافت کرده اند. این در حالی است که هرگز درباره این امر تحقیقاتی صورت نگرفته است.
سازمان عفو بین الملل همچنین اعلام کرده است که محاکمه این فعالان رسوایی بزرگی برای دستگاه قضایی امارات است. این در حالی است که آن کشور تلاش می کند تا خود را به عنوان یک کشور پیشرو در جهان معرفی نماید.
گاردین به نقل از دیده بان حقوق بشر می نویسد: در سایه محاکمه های اخیر، هر روز لکه ننگین نقض حقوق اساسی شهروندان در امارات بزرگتر می شود و در چنین حالتی از باشگاه "منچستر سیتی" در لیگ برتر انگلیس به عنوان ابزاری برای تحکیم جایگاه تجاری امارات بهره برداری خواهد شد.
این روزنامه به نقل از دیده بان حقوق بشر می نویسد که مالکیت این باشگاه مشهور باعث بهبود وجهه کشوری خواهد شد که موارد متعدد و فراوانی نقض حقوق بشر را در کارنامه خود دارد و این امر باید برای طرفداران فوتبال و سازمان های حقوق بشری، مایه نگرانی باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها